اسدیان

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به خطر تخریب واحدهای مسکونی اطراف گود حصارک گفت: از مجموع ۷۲ واحد مسکونی اطراف این گود که وضعیت ۱۲ مورد از آنها قرمز اعلام شده، هیچ کدام تخلیه نشده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد اسدیان با اشاره به آخرین وضعیت گود حصارک اظهار کرد: متاسفانه علی رغم ستاد مصوبات بحران شهرستان کرج مبنی بر تخلیه واحدهای مسکونی اطراف گود حصارک، ساکنین تا کنون هیچ همکاری‌ای در این خصوص نداشته‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۲ واحد مسکونی اطراف این گود که وضعیت ۱۲ مورد از آنها قرمز اعلام شده، هیچ کدام تخلیه نشده است.

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد، دیگر چاره‌ای جز اجبار برای اقناع ساکنان جهت تخلیه واحدهای مسکونی باقی نمانده چون امکان این وجود دارد که با کوچکترین حادثه، فاجعه ای انسانی در این منطقه اتفاق بیفتد.

وی افزود: حتی اگر صاحبان ۵- ۶ واحد مسکونی برای تخلیه خانه خود پیشقدم می‌شدند، سایر واحدها هم به تبعیت از آنها تخلیه می‌شد ولی متاسفانه به دلایلی ساکنان مقاومت می‌کنند.

اسدیان تاکید کرد: بنا شده، کارشناس دادگستری به همراه کارشناس شهرداری و مالک هر واحد برای تخمین میزان خسارت وارد شده به خانه، صورت جلسه ساختار منزل مسکونی مثل تعداد در، پنجره و  همچنین برآورد هزینه ساخت مجدد واحد مسکونی( در صورت تخریب کامل) حضور یابند تا مالکان متضرر نشوند.

وی ادامه داد: علاوه براین، بنا شده بود ۱۰۰ میلیون تومان مالک زمین و ۵۰ میلیون تومان هم شهرداری به هر مالک بپردازد تا در بازه یکساله تعمیر خانه‌ها، صاحبان آنها بتوانند در محل دیگری واحدی رهن یا اجاره کنند.

وی توضیح داد:  بدیهی است، بعد از بازه زمانی مشخص شده برای تعمیر و رفع خطر از این واحدها، مالکان مجددا می‌توانند به خانه خود بازگردند.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: حتی بنا شده پنج میلیون تومان هم هزینه اسباب کشی به مالکان تعلق بگیرد ولی علی رغم این حمایت‌ها، مردم همکاری نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تعیین مهلت قانونی برای تخلیه و نصب بنر در این محدوده، در صورت وقوع حادثه، تمام مسئولیت به عهده صاحبان واحدهای مسکونی است و حتی مالک زمین هم مسئولیتی ندارد.

اسدیان افزود: امیدواریم صاحبان واحدهای مسکونی به این باور برسند که تمام تلاش‌های صورت گرفته در راستای حفظ منافع آنها است و با اعتماد به مدیریت شهری نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =