آرامستان

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج با حمایت از اجرای طرح یکسان سازی قبور بهشت سکینه (س) گفت: این طرح باید طبق چارچوب تعیین شده با جدیت و قوت پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حجت الاسلام علیرضا سعیدی صبح امروز در بهشت سکینه (س) حضور یافت و با محمد محمودی نژاد سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج دیدار کرد.

در این دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از اقدامات انجام شده در سازمان آرامستان ها اظهار داشت: فعالیت های این سازمان رو به جلو است و باید این پویایی روز به روز افزایش یاید.

وی با اشاره به اینکه اساس کار سازمان آرامستان ها دینی مذهبی است، بر توجه ویژه به مباحث اعتقادی و دینی در این مجموعه تاکید کرد و افزود: در این میان نباید از فعالیت های اجتماعی و توجه به این بعد مهم غافل شویم چون عدم توجه به مباحث اجتماعی باعث بروز آسیب های مختلف می شود.

لزوم اجرای طرح های مطالعاتی مطابق با استانداردهای آرامستان اسلامی

این مسئول عنوان کرد: سازمان آرامستان ها یکی از مجموعه های حساسی است که باید طرح های مطالعاتی دقیق مطابق با استانداردهای آرامستان اسلامی با حضور صاحب نظران و کارشناسان پیرامون فعالیتهای آن طراحی و اجرا شود تا بتوان به نتایج مطلوبی دست یافت.

سعیدی بر یکسان سازی و استانداردسازی آرامستان ها به خصوص بهشت سکینه(س) تاکید کرد و ادامه داد: طرح یکسان سازی قبور که هم اکنون در این مجموعه در حال انجام است، باید طبق چارچوب و وضع قوانین، با قوت پیگیری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در سخنان خود بر توجه به نیروها و پرسنل سازمان تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط سختی که پرسنل این سازمان در حین کار دارند، باید علاوه بر توجه به مسائل معیشتی و رفاهی، به لحاظ اعتقادی و فرهنگی نیز مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به سختی کار در آرامستانها، فعالیت در این سازمان انصافا طاقت فرساست که در این زمینه مدیریت شهری قدردان زحمات و تلاش های تمامی فعالان سازمان آرامستان ها است.

کرج در حوزه آرامستان ها در سطح کشور حرفی برای گفتن دارد

همچنین در این دیدار سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج نیز به فعالیت کمیته فرهنگی مذهبی این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: این کمیته طی سه سال گذشته در سازمان آرامستان ها راه اندازی شد که تاکنون مصوبات و طرح های ویژه فرهنگی مذهبی در راستای خدمت رسانی به شهروندان اجرا شده است.

محمد محمودی نژاد به اجرای طرح های فرهنگی مذهبی از جمله چهره ماه و طاهرین داوطلب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۳۳۰ نفر طاهر داوطلب آماده خدمت رسانی در مواقع بحران هستند.

وی از الگوبرداری شهرهای مختلف از کرج در حوزه تشکیل کمیته فرهنگی مذهبی خبر داد و عنوان کرد: تعدادی از مدیران و مسئولان آرامستان های کلانشهرها با حضور در کرج و بازدید از بخش های مختلف سازمان آرامستان ها، اقدام به الگوبرداری از طرح ها و پروژه های فرهنگی، عمرانی و ... کردند که باعث افتخار است.

این مسئول در ادامه از برگزاری مراسم "مادران چشم انتظار" خبر داد و اعلام کرد: در روز ۲۲ اسفندماه به مناسبت روز گرامیداشت شهدا و مقارن با آخرین روز هفته درختکاری، تعدادی از مادران شهدای مفقودالاثر با حضور در باغ گیاهان قرآنی بهشت سکینه(س)، به نام و یاد فرزند شهید خود نهال قرآنی غرس می کنند.

محمودی نژاد ضمن تشکر از تعامل، همکاری و توجه شورای شهر و شهردار کرج به مباحث و مشکلات سازمان آرامستان ها یادآور شد: تمامی این موفقیت ها و افتخارات میسر نمی شد مگر با مشارکت و تعامل دلسوزان که خوشبختانه هم اکنون در سطح کشور کرج در حوزه آرامستان ها حرفی برای گفتن دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =