هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی

هفدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان کرج به منظور بررسی و تصویب اسناد توسعه محلات حیدرآباد و آق تپه به میزبانی شهرداری برگزار شد.

به گزارش کرج امروز، عباس سعیدی کیا سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج از تشکیل هفدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان به منظور بررسی و تصویب اسناد توسعه محلات حیدرآباد و آق تپه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و نمایندگان دستگاه های عضو ستاد خبر داد و گفت که تصویب این اسناد نقش بسزایی در تبیین نقشه راه توسعه و آبادانی محلات کمتر توسعه یافته ای چون حیدرآباد و آق تپه دارد.

این مسئول با بیان اینکه توسعه شهرنشینی و اسکان جمعیت زیاد در شهرکرج تأثیرات قابل توجهی بر بافت های قدیمی و فرسوده برجای گذاشته که باعث تخریب و فرسودگی بافت های مذکور و در نتیجه مشکلات و محدودیت های بسیاری گشته است، گفت: در این راستا توجه به این مقوله و برنامه ریزی در این خصوص از مهمترین موضوعاتی است که در این معاونت به آن پرداخته می شود.

وی عنوان کرد: توجه به بافت های فرسوده و قدیمی و رفع ناپایداری آنها، به موضوعی جدی و محوری تبدیل شده، و در این راستا تلاش می شود رویکرد این معاونت به سمت بازآفرینی بافت های فرسوده سوق پیدا کند.

سعیدی کیا به هزینه کرد ۳۰ درصد از اعتبارات سالیانه این معاونت در محلات هدف تاکید کرد و افزود: همکاری کلیه دستگاه های عضو ستاد در راستای اجرای پروژه های بازآفرینی باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: همچنین در این جلسه مناسب سازی مراکز خدمات مثبت زندگی اداره بهزیستی شهرستان کرج، سند دار نمودن اراضی خط ۴ حصار و سایر اراضی قولنامه ای واقع در بافت های فرسوده مورد بررسی کارشناسان مربوطه قرار گرفت.

وی همچنین احداث تصفیه خانه در محله خط ۴ حصار و مرمت و مقاوم سازی پل تاریخی شاه عباسی را از موضوعاتی برشمرد که در این جلسه توسط ستاد بازآفرینی مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =