سعیدی

یکی از اقدامات مثبت دوره ششم مدیریت شهری کرج در عمر ۷ ماهه خود برگزاری دوازده مرحله طرح جهادی نگاهداشت شهر موسوم به «علمداران خدمت» بوده که طی آن فعالیت هایی در جهت توجه به مشکلات و مسائل محلات سطح شهر صورت پذیرفت.

به گزارش کرج امروز، در طولِ اجرای دوازده مرحله از طرح جهادی علمداران خدمت فعالیت های گسترده ای در راستای آسفالت ریزی، کاشت نهال، جمع آوری نخاله، رنگ آمیزی و نقاشی دیواری، اقدامات عام المنفعه، مواسات و توزیع بسته های حمایتی، نصب علایم و انواع تابلوهای شهری، حذف زوائد بصری، اصلاح هندسی، نصب سرعتگیر، دیدارهای مردمی، برنامه ها و جشنواره های فرهنگی، مسابقات محلی، شستشو و تنظیف معابر، جمع آوری حیوانات موذی و مزاحم، رسیدگی به فضای سبز و... صورت گرفته است که این حجمِ خدمت جز در سایه حمایت و همدلی اعضاء محترم شورای اسلامی شهر کرج شدنی نبود.

تقویت همبستگی و مشارکت عمومی در بدنه شهرداری، اهتمام به مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری، نهادینه سازی نگاهِ جهادی در بین مدیران شهری، محرومیت زدایی از محلات کمتر توسعه یافته و انجام دیدارهای بدون واسطه با معتمدین و ساکنین نقاط مختلف شهر از جمله اهداف بنیادین این طرح بود که برگزاری دوازده مرحله از آن در گام نخست مرهونِ صدها ساعت کارِ کارشناسی، جلسات فشرده و به کارگیری حجم انبوهی از ماشین آلات سبک و سنگین، منابع مالی و انسانی بوده است.

گفتنی است در مجموع طرح‌های جهادی اجرا شده، ۳۰۰۰ تن لکه گیری و آسفالت ریزی دستی و مکانیزه در سطح مناطق دهگانه انجام شده است، نصب تجهیزات و تابلوهای ایمنی به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بخش دیگری از خدمات صورت گرفته بوده است.

یکی از اقدامات مثبت دوره ششم مدیریت شهری کرج در عمر ۷ ماهه خود برگزاری دوازده مرحله طرح جهادی نگاهداشت شهر موسوم به «علمداران خدمت» بوده که طی آن فعالیت هایی در جهت توجه به مشکلات و مسائل محلات سطح شهر صورت پذیرفت. 

علاوه بر این، طی این مدت ۱۰ طرح نشاط اجتماعی در بوستان‌های مناطق دهگانه اجرایی شده و در کنار آن، توزیع کتاب‌های مختلف با موضوعات شهروندی، برپایی ایستگاه‌های سلامت اجتماعی و ورزش صبحگاهی هم صورت گرفته است. کاشت حدود ۱۵۰۰۰هزار اصله درخت و توزیع ده هزار اصله نهال بین شهروندان و توزیع سه هزار پَک آموزشی با محوریت ارتقای ایمنی شهروندان از دیگر اقدامات صورت گرفته در فرایند اجرای طرح‌های جهادی بوده است.

در کنار پاکسازی و بهسازی اتوبان، چهره حاشیه رودخانه کرج هم تغییر کرد و به زودی همه شهروندان از اثرات آن بهره مند می‌شوند. این طرح جهادی در دوره ششم مدیریت شهری کرج کلید زده و بنا شده تا با رفع نواقص و اشکالات اجرایی، در سال آتی توأم با خلاقیت و نوآوری مضاعف اجرایی شود. تقویت کار گروهی و توجه به مسئولیت های اجتماعی مدیریت شهری و محرومیت زدایی از محلات کمتر توسعه یافته از مزایا و ویژگی‌های طرح نگاهداشت شهر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =