فرشاد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اعلام خبر هوشمندسازی چهارراه پاکدل با هدف نظم ترافیکی و کاهش تصادفات، گفت که تعداد تقاطعات هوشمندسازی شده در کلانشهر به ۱۲ مورد رسیده است.

فرزین فرشاد در گفت‌وگو با کرج امروز اظهار داشت: هوشمندسازی تقاطعات سطح شهر با هدف حاکمیت نظم در ترددها، انضباط ترافیکی، کاهش تصادفات و بهبود مدیریت ترافیک صورت می پذیرد و تاکید شهردار و اعضای محترم شورای شهر نیز تسریع در این مهم است، چرا که شهروندان از ترافیک به ویژه در ساعاتِ صبح و عصر در پشتِ تقاطعات و چهارراه ها گلایه مند هستند.

وی با اشاره به هوشمندسازی تقاطع بلوار حدادی – بلوار گلزار در فروردین سال جاری به عنوان یازدهمین تقاطع هوشمند شهر، اعلام کرد: در اردیبهشت ماه نیز شاهد هوشمند شدن تقاطع پاکدل هستیم و با توجه به سیاست گذاری شورای ششم در این خصوص، روند هوشمند شدن تقاطعات کلانشهر ادامه دارد.

این مسئول اظهار کرد: تجربه ثابت کرده که روان سازی ترافیک از طریق سیاستِ هوشمندسازی تقاطعات علاوه بر آنکه تاثیرات مثبتی را به همراه دارد، به نسبت سایر فعالیت های عمرانی اعم از اصلاح هندسی یا ساختِ پل های رو و زیرگذر بسیار کم هزینه تر و سریع تر می باشد و به بهبود زیبایی بصری شهر نیز کمک شایانی می کند لذا مصمم هستیم که این اتفاق با سرعت بیشتری اجرایی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در تشریح مزیت های مدیریت هوشمند ترافیکی در شهر، از کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی در زمان، ایجاد آرامش رانندگان و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان یاد و تصریح کرد: اجرا و نصب این تجهیزات به کاهش تصادفات در محل تقاطع ها، ایمنی تردد عابرین پیاده و افزایش نظم ترافیکی نیز کمک شایانی می کند.

وی با تاکید بر این موضوع که در کنار ایجاد تقاطعات غیرهمسطح و رفع معضل ترافیک در محدوده هایی که امکان ایجاد تقاطعات غیرهمسطح را دارند باید راهکارهایی برای کاهش ترافیک در تقاطعات همسطح نیز داشته باشیم، هوشمند سازی این تقاطعات را از جمله این راهکارها عنوان کرد.

به گفته فرشاد، ایمن سازی معابر و اصلاح هندسی نیز در کنار هوشمندسازی تقاطعات همسطح می تواند به روان سازی ترافیک کمک کند و این مهم نیز با هدف ارائه خدمات مطلوب به شهروندان به صورت ویژه از سوی معاونت در حال پیگیری است.

لازم به توضیح است پیش از این هوشمندسازی  ۱۱ تقاطع «بلوار حدادی – بلوار گلزار»، «هفت‌تیر»، «مصباح»، «میدان امام حسین (ع)»، «مادر»، «نبوت»، «گلزار»، «مولانا – بهارستان»، «پونه»، «شورا - بهشتی» و «پونه – حدادی» اجرا شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =