منوچهر غفاری

سرپرست شهرداری کرج بر ضرورت تبیین اهداف و جزئیات طرح ایجاد مسیر ویژه اتوبوس تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، منوچهر غفاری صبح امروز در جلسه بررسی طرح مسیر ویژه اتوبوس در خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران که باحضور اعضای شورای شهر و مشاور طرح برگزار شد، اظهار کرد: قرار است پیش از اجرایی شدن این پروژه، فاز مطالعاتی و امکان سنجی پیاده سازی آن با بررسی همه جانبه انجام شود.

وی با بیان اینکه نیاز است اهداف اجرای این طرح با جزئیات بیشتری تبیین شود، توضیح داد: اعتبار مورد نیاز، چگونگی جانمایی ایستگاه‌ها و طول کلی پروژه از جمله مواردی است که قبل از ایجاد این مسیر باید مشخص شود.

وی ادامه داد: در این مسیر اجرای این پروژه گره‌های ترافیکی مثل میدان شهداء و زیرگذر چهارراه طالقانی وجود که نیاز است با دقت بررسی شوند چون ممکن است ایجاد این مسیر در شرایط فعلی به ترافیک بیشتر در این محدوده منجر شود.

وی توضیح داد: جابه جایی تعداد بیشتری مسافر، کاهش ترافیک، آلودگی هوا و زمان سفر از جمله اهداف ایجاد مسیر ویژه اتوبوس در کلانشهرهای امروزی است ولی واقعیت این است اگر همه جوانب این طرح بررسی نشود، مشکلات مضاعفی به شهر و شهروندان تحمیل می‌شود بنابراین باید همه جوانب طرح درنظرگرفته شود.

سرپرست شهرداری کرج اضافه کرد: در فرایند اجرای این طرح باید حفظ سلامت و امنیت کسانی که می‌خواهند در رفیوژهای میانی از ایستگاه‌ها استفاده کنند هم مدنظر گرفته شود.

وی ابراز کرد: با ایجاد این مسیر، به تزریق ناوگان جدید اتوبوس به کرج نیاز داریم که باید نحوه چگونگی تامین آنها هم به طور شفاف مشخص شود.

غفاری با تاکید بر اینکه قبل از هر کار باید ابهامات و سوالات مربوط به این طرح رفع شود، افزود: برای اینکه تجربه ناموفق اجرای برخی پروژه‌ها تکرار نشود، باید همه زوایای این طرح بررسی شود تا در صورت اجرایی شدن، شاهد رضایت شهروندان و اقدامی اثرگذار در شهر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =