مریم قهرمانی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج گفت: در راستای تسهیل و حمایت از رونق صنعت ساختمان و قانون جهش مسکن، لایحه خوش حسابی به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مریم قهرمانی صارم با اشاره به سی و دومین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج در خصوص تخفیف خوش حسابی اظهارداشت: در این راستا شهروندان در صورت اخذ پروانه ساختمانی و تسویه نقدی قبل از صدور پروانه مشمول ۳۱ درصد تخفیف خواهند شد و شهروندان تا پایان آذر ماه می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج افزود: هزینه ناشی از احداث پارکینگ ( درآمد ناشی از عدم امکان تأمین پارکینگ) در پروانه‌های ساختمانی مشمول تخفیف نیست و مؤدیان جهت بهره مندی از تخفیف عوارض پروانه‌های ساختمانی بایستی هزینه احداث پارکینگ را یکجا و نقداً همزمان با عوارض پروانه های ساختمانی پرداخت نمایند و در صورت تقسیط هزینه ناشی از احداث پارکینگ تخفیفات پروانه ساختمانی نیر ملغی خواهد بود.

قهرمانی بیان کرد: بهای خدمات طبقه مازاد (بالای ۷۵۰ متر مربع)، افزایش سطح اشغال، بهای خدمات ناشی از مرغوبیت اداری و تجاری، بهای خدمات اعطای مسکونی در کلیه کاربری‌های مجاز در حد ظرفیت طرح تفصیلی است که در زمان صدور پروانه همزمان با عوارض پروانه ساختمانی محاسبه می گردد مشمول۲۳ درصد تخفیف بوده و مؤدیان جهت بهره مندی از تخفیف می بایست عوارض پروانه ساختمانی و بهای خدمات را بصورت همزمان نقداً  قبل از صدور پروانه پرداخت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: بهای خدمات املاکی که پروانه ساختمانی صادره بر روی املاک آنها مازاد بر دستورالعمل ماده ۱۴ و املاک خدماتی که در قالب ماده واحده می باشند در صورت پرداخت نقدی در مهر و آبان ماه مشمول ۳۱ درصد تخفیف ، در آذر و دی  ماه مشمول ۲۵% تخفیف و در بهمن و اسفند ماه مشمول ۲۰درصد تخفیف هستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج تاکید کرد:  در صورت پرداخت نقدی در بازه های زمانی فوق و عدم اخذ پروانه ساختمانی و تعرفه پرداختی و تخفیف فوق تا زمان عدم افزایش هر یک از تعرفه های خدمات و پروانه ساختمانی ملاک عمل علیرغم پرداخت نقدی تعرفه بهای خدمات و عوارض و دستورالعمل تخفیفات تعرفه پرداخت پروانه خواهد بود.

قهرمانی خاطرنشان کرد: بهای خدمات توافقنامه های ارسالی به کمیسیون ماده ۵ که پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵ بهای خدمات آنها بر اساس تعرفه روز محاسبه می گردد در صورت پرداخت یکجا نقدی یکماه از پس از ابلاغ مصوبه مشمول ۲۳ درصد تخفیف و در ماه دوم مشمول ۲۰ درصد تخفیف خواهند بود و مناطق موظفند به محض وصول مصوبات کمیسیون ماده ۵ نسبت به ابلاغ آن به مالکین اقدام نمایند .

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: مؤدیانی که عوارض بعد از کمیسیون را پس از تعیین تکلیف جرائم ماده صد بر اساس مصوبه دستورالعمل تقسیط ظرف مدت یکماه پس از ابلاغ پرداخت نمایند و مطابق با آئین نامه تقسیط نسبت به تعیین تکلیف جرائم ماده صد اقدام نمایند، مشمول ۴۰ درصد تخفیف عوارض بعد از کمیسیون و چنانچه در ماه دوم نسبت به تعیین تکلیف جرائم ماده صد بر اساس مصوبه تقسیط اقدام نمایند صرفاٌ عوارض بعد از کمیسیون مشمول ۳۰ درصد تخفیف بوده ولیکن تقسیط در ماه دوم به بعد مشمول بهره متداول بانکی می‌شود و از ابتدای ماه سوم بر اساس ماده ۱۰ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها میزان دو درصد جریمه به ازای هر ماه، نسبت به مدت تاخیر و تا حداکثر تا میزان بیست و چهار درصد می‌شود.

قهرمانی در پایان یادآور شد: املاکی که مطابق قانون جهش مسکن تقاضای اخذ پروانه ساختمانی را دارند در صورت پرداخت نقدی علاوه بر تخفیف مندرج در ماده ۱۴ قانون مزبور مشمول ۱۰درصد تخفیف ناشی از پرداخت نقدی هستند. لازم بذکر است تخفیف مذکور صرفاً مشمول عوارض بوده و شامل بهای خدمات نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =