علی رضا رحیمی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: تغییر ماهیت ساختاری برخی از سازمان‌های وابسته به شهرداری کرج باعث پویایی، پیشرفت و استقلال درتامین و مدیریت منابع مالی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در بیست و سومین جلسه این کمیسیون که با حضور اعضای کمیسیون، معاون فنی - عمرانی و روئسای سازمان‌های قطار شهری، عمران و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری برگزار و اساسنامه و ساختار سه سازمان فوق  به بحث گذاشته شد، اظهار داشت: این موضوع که ساختار سازمان‌ها در نیمه دهه ۹۰ از ماده ۸۴ به ۵۴ تغییر و شخصیت مستقل حقوقی آنها حذف شده بود مورد بررسی قرار گرفت و با اخذ نظرات اعضای محترم کمیسیون و همچنین روسای سه سازمان مقرر شد مستند به ماده ۸۴ تغییر ماهیت و یا ازطریق ماده۵۴ همراه با تفویض اختیار تغییر ماهیت  صورت گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در خصوص تفکیک سازمان عمران و باز آفرینی تاکید کرد و گفت: این درحالیست که بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده نیز باید از دل سازمان عمران و باز آفرینی خارج شود تا این شهرداری برای کارهای روی زمین مانده خود اقداماتی انجام دهد ماهیت سازمان عمران و بازآفرینی در حال حاضر  یک کار سخت(عمرانی) در کنار یک کار نرم (بازآفرینی) اجتماعی،فرهنگی است و از لحاظ ساختاری و اساسنامه باید تفکیک شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در بررسی عملکرد بودجه سازمان عمران و بازآفرینی ضمن تاکید بر اینکه این سازمان باید از لاک محافظه کاری خارج شود و از اجرای پروژه‌های جدول و آسفالت و کانال، قدم را فراتر بگذارد، گفت: سازمان عمران  باید با ارتقای فوری سطح فنی و مهندسی خود به عنوان متولی و مجری زیرساخت‌ها و پروژه‌های بزرگ شهر، خود را وارد میدان رقابت کندو در اجرای تقاطعات غیر همسطح، ابنیه‌ها و نمادها و همچنین فراخوان و اجرای طرح‌های بازسازی بافت فرسوده جزء پروژهایی است که قطعا از اواخر سال به بعد باید یکی از متولیان آن باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =