علیرضا رحیمی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر کرج از مدیریت و نظارت هوشمند پارکینگ های حاشیه‌ای سطح شهر در معابر و مناطق پرترافیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی در بیست و چهارمین جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین تسهیلات ترافیکی در مناطق پر تردد وجود پارکینگ‌های حاشیه‌ای است که مدیریت و نظارت هوشمند پارک‌های حاشیه‌ای باعث توزیع عادلانه فضاهای پارک حاشیه ای - کنترل حجم ترافیک - تعیین پارک‌های مجاز وغیر مجاز- کاهش پارک های دوبل وهزینه بهره برداری کم از جمله ویژگی های مدیریت در پارک‌های حاشیه‌ای است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل به اهداف در نظر گرفته شده در سند توسعه ITS در جهت مکانیزاسیون پارکینگ‌های حاشیه‌ای اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۹ تا افق ۱۴۰۴در شهر کرج ، ۱۱۵ کیلومتر پارک حاشیه‌ای مکانیزه داشته باشد که در حال حاضر صفر است اما طرح ۱۹ معبر و فضای اصلی شهر قسمتی از مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای به طول ۵۷ کیلو متر است که در دستور کمیسیون عمران و شهرداری قرار گرفته و مقدمات آن در حال انجام است .

علیرضا رحیمی اضافه کرد: احداث و بهره برداری از طرح پارکومتر در راستای ماده ۶ قانون درآمد پایدار و ماده ۱۵قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و ماده ۳ آیین نامه اجرائی آن، پارک وسیله نقلیه در معابر شهری پر ترافیک در محدوده زمانی ۷ صبح لغایت ۲۱ بجز روزهای تعطیل را شامل می‌شود.

رحیمی در پایان ضمن بیان اینکه سیستم پرداخت پارکومتر به صورت الکترونیکی است، یادآور شد: فاز اول مدیریت و نظارت هوشمند پارکین‌گهای حاشیه‌ای به طول پنجاه و هفت هزار متر که حدود ۴۸۰۰ پارک در حاشیه معابر را شامل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =