علی رضا سعیدی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: بسیاری از هنرمندان توانمند و اهالی فرهنگ و ادب کرجی بدلیل فقدان امکانات طی این سال‌ها با عزیمت به پایتخت درخشیدند در حالی که ساکن همین شهر هستند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حجت الاسلام سعیدی در جلسه شورای سیاست‌گذاری پایتخت کتاب همزمان با آیین رونمایی از طرح پوستر کاندیداتوری کرج در میزبانی از هشتمین دوره پایتخت کتاب کشور که با حضور آل عوض مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز و جمعی از مسئولان فرهنگی برگزارشد؛ اظهار داشت: میزبانی پایتخت کتاب در کلانشهر کرج که تا پیش از این کمتر با موضوعات فرهنگی شناخته شده است موضوع مهمی برای استان البرز و شهر کرج بشمار می‌رود که از این جهت از متولیان پیگیری آن مراتب قدردانی و تشکر را داریم.

وی تصریح کرد: میزبانی پایتخت کتاب در شهر کرج بدلیل مسائل حاشیه نشینی و ضعف کانون‌های هویتی و فرهنگی به رغم اینکه این شهر خود خاستگاه شایستگان و نخبگان اجتماعی و فرهنگی در کشور بشمار می‌رود امری حائز اهمیت است.

وی فقدان زیرساخت‌های فرهنگی را موجب دیده نشدن مفاخر فرهنگی و هنری در شهر کرج دانست و افزود: بسیاری از هنرمندان توانمند و اهالی فرهنگ و ادب کرجی بدلیل فقدان امکانات طی این سال‌ها با عزیمت به پایتخت درخشیدند در حالی که ساکن همین شهر هستند.

حجت الاسلام سعیدی این دغدغه را موجب اهتمام و برنامه ریزی از سوی کمیسیون فرهنگی شورای ششم برای ارتقا سرانه های فرهنگی در شهر کرج دانست و گفت: تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا در رویدادهای فرهنگی و هنری کرج مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: در جشنواره تئاتر کرج با مصوبه شورا،  ۲۰۰ میلیون برای برگزاری این رویداد فرهنگی تخصیص یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج همچنین گفت: تا ۲۲ بهمن ماه سالجاری ۱۰ مجموعه سالن مطالعه در بوستان های شهر کرج تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره بر لزوم هدفگذاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر کرج بر ضرورت تعیین تکالیف دستگاه‌ها دراجرای طرح پایتخت کتاب تاکید کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه باید در گام نخست کرج را با هویت کتاب معرفی نماییم تا اقناع عمومی و آن تحول آفرینی که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه با اجرای این طرح دنبال می نماییم؛ محقق گردد.

حجت الاسلام سعیدی لزوم تبدیل شدن کرج به پایتخت کتاب را جریانی مستمر و نه کوتاه و مقطعی دانست و تصریح کرد: تمامی اقدامات حوزه شورا و شهرداری ذیل نظام مسائل اجرایی می شود و تلاش شده تا طرح‌هایی مورد حمایت قرار گیرند که افق فرهنگی مورد نظر را طبق بندهای مصوب شورای فرهنگ عمومی داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه اهتمام شورا برای افزایش سقف بودجه‌های فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و گفت: بودجه ۶  میلیاردتومانی فرهنگی شورا اکنون به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است و آن هم با نگاه اشتراک گذاری بین دستگاه‌های فرهنگی که این امر نیز نشان از توجه به حوزه مسائل فرهنگی شهر کرج است.

وی همچنین موازی کاری دستگاه ها را آفت فعالیت‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: اقدامات جزیره ای در حوزه فرهنگ ثمر بخش نخواهد بود.

سعیدی گفت: فرهنگ مدیریت شهری سیاستگذاری است و بودجه‌های فرهنگی مرتبط نیز به طرح‌هایی تعلق می‌گیرد که رویکرد حل مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر را دارند و طبق آن در کمیسیون فرهنگی مصوبه دریافت می کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج از تشکیل کمیته نامگذاری در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج خبر داد و افزود: با عنایت به پیش بینی اجرای طرح نمادهای شهری همانند بوستان کتاب، میدان کتاب و...در حوزه مدیریت شهری این کمیته درشورای شهر کرج تشکیل می‌شود تا نسبت به این جانمایی و نامگذاری ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم همراهی دیگر اعضای شورای شهر کرج برای اجرای این طرح و تسریع بخشی به فرایند تخصیص بودجه نیز گفت: امکانات لازم و بودجه مورد نظر بصورت طرح ۲ فوریتی در صحن شورا مطرح خواهد شد که البته سرعت بخشی به این روندمنوط به نظر سایر اعضای شورا نیز خواهد بود.

سعیدی افزود: اجرای طرح بصورت مرحله بندی و با پیش بینی افق اجرایی امری ضروری بشمار می‌رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به افزایش بودجه فرهنگی در سال مالی ۱۴۰۲ افزود: هر دستگاهی باید برنامه فرهنگی یکساله خود را بداند و به کمیسیون فرهنگی نیز اعلام کند تا بتوانیم در برنامه ریزی ها آن را قرار دهیم.

با رونمایی از طرح پوستر فرهنگی کتاب، بطور رسمی کاندیداتوری کرج برای میزبانی از هشتمین دوره پایتخت کتاب اعلام شد و درمرحله آغاز فعالیت های اجرایی کار قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =