ولادت حضرت زهرا (س)

مدیریت شهری کرج در پیامی فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، متن پیام بدین شرح است؛

آن هنگام که وجودت به تلاطم می‌افتد و حضور غریبه‌ای آشنا درونت را به غوغا می‌کشاند، آن دم که شور عشق و دیدار فرزند، تبِ هذیان‌آورِ درد را به هیولای تاب‌آوری تبدیل می‌کند، یعنی مادر شده‌ای، برگزیده شدی تا انسانی خلق کنی و او را تا قله وقار و اوج کمال انسانی، رهنمون شوی.

مادر شدن یعنی تهاجم احساسات و غلیان عواطف، دنیای مسئولیت است و دریای هیجان و دل‌آشوبه؛ آن زمان که پشت لبخند خداحافظی با کودکت، چشمانت خیسِ دل نگرانی‌ها و دل تنگی‌هاست و سلامِ دوباره‌اش آغاز تمامی عاشقانه‌ها و دلدادگی‌ها...

به مقام «مادر» که میاندیشیم، به زنانی که هر صبح با آرزوهایی سترگ و بلند برای فرزندان‌شان برمیخیزند و به‌امید فردای بهتر کودکانشان به خواب ‌می‌روند. به آنانی که بیش از دوست داشتن و مورد ستایش قرار گرفتن، نیازمند شنیده شدن و فهمیده شدن، هستند تا فرزند بداند که هر آنچه در توان داشته به پای او ریخته است.

و شاید رهایی از این هراس و دلهره هر روزه مادرانه که «مبادا برایش کم گذاشته باشم» تنها از یک راه میسر شود؛ راهی که به شناخت خانه‌ای با درهای چوبی و متبرک به دستان پدر و مادری بی‌همتا منتهی می‌شود. آری، خانه علی(ع) و فاطمه(س) همان ماُمنی است که می‌تواند تکیه گاه اخلاق و عمل باشد برای تربیت فرزند و بالا کشیدن خود از نردبان کمال و آگاهی.

زنان و مادران، در آن خانه کسی را دارند که با قدرتی بی‌نظیر در تاریخ قد برافراشته تا از سویی نماینده‌ای باشد از سوی پدر و الگویی باشد یگانه و کم نظیر برای زنان، همسران و مادران.
پس اینک باید درهای بهشتی قرآن را گشود و از لابلای خطوط و کلام معطرش به شناخت بانویی دست یافت که الگو گرفتن از او، ساخت پلی همیشگی برای رسیدن به سعادت برای خود و فرزندانمان است.

امروز چشمه‌ای زلال از خاندان رسول پاکی‌ها جاری شد و جهانی را با کوثر وجودش معطر و دل‌انگیز کرد. فاطمه این زیباترین نگین انگشتری هستی و بهانه خلقت زمین و آسمان آمد تا عرشیان فرشیان به یمن وجود مبارکش به جشن و پایکوبی بنشینند.

مجموعه مدیریت شهری کرج سالروز میلاد یگانه دخت خاتم پیامبران و دردانه هستی که به شایستگی به عنوان روز گرامی داشت مقام زن و مادر نامگذاری شده را گرامی می‌دارد و بر خود وظیفه دانسته تا شادباش گوی این روز بزرگ به تمام مادران، همسران و بانوان کرجی باشد.

منتشر شده در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =