• ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
  • کد خبر: 82880
افتتاح مترو گلشهر2

سوت قطار شهری کرج پس از سال‌ها کار و تلاش سرانجام روز دوشنبه با حضور احمد وحیدی وزیرکشور، استاندار البرز، اعضای شورای شهر و مدیران شهری به صورت آزمایشی به صدا درآمد. اگر چه پروژه قطار شهری کرج به واسطه مشکلات فراوان دیر هنگام به مقصد رسید اما بالاخره توانست از سد تحریم و موانع بگذرد و عزم جهادی دولت سیزدهم و مدیریت شهری کرج را به نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ گفتگوی خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر کرج را با اعضای دوره ششم از نظر می‌گذرانید:

قطار شهری کرج عزم جهادی دولت سیزدهم و مدیریت شهری را به نمایش گذاشت

علی قاسم پور رئیس شورای اسلامی شهر کرج تکمیل قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج را نیازمند حمایت بیشتر دولت عنوان کرد و ضمن تشکر و قدردانی از حمایت دولت محترم، استاندار و تقدیر از زحمات بی‌شائبه و تلاش‌های مدیران و اعضای شورای شهر ادوار گذشته در راه‌اندازی پروژه ملی قطار شهری اظهار داشت: امروز به همت دولت محترم، شورای شهر و مدیریت شهری فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج به طول حدود ۵. ۵ کیلومتر شامل‌ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.

وی تأکید کرد: تکمیل این پروژه با کمک دولت نقش اساسی در روان‌سازی ترافیک استان البرز دارد.

‌ایستگاه سه راه رجایی شهر به‌ایستگاه چهارراه طالقانی و گلشهر کرج متصل می‌شود

عمار ایزدیار سخنگو و نایب رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه خرداد ماه سال آینده‌ایستگاه سه راه رجایی شهر به‌ایستگاه‌های چهارراه طالقانی و گلشهر کرج متصل می‌شود، گفت: اکنون ۲ پروژه زیست محیطی قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج توسط مدیریت شهری و دولت در حال تکمیل و اجرا است که به سرانجام رسیدن کامل این پروژه‌ها نقش کلیدی در روان‌سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا در کرج دارد.

وی بیان کرد: گام بعدی اتصال‌ایستگاه چهارراه طالقانی به‌ایستگاه شهید سلطانی است که هدفگذاری شده و در دست اقدام است.

ایزدیار اذعان کرد: با روی کار آمدن شورای ششم انتظارات رنگ دیگری به خود گرفت و نمایندگان مردم در پارلمان شهری توسعه ناوگان عمومی را مورد  تأکید قرار دادند.

قطار شهری کرج در دوره ششم به عمل تبدیل شد

فاطمه منعمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج یکی از نشانه‌های توسعه شهری داشتن مترو درون شهری عنوان کرد و یادآور شد: به طور کلی توسعه حمل و نقل عمومی در هر شهر در حوزه عملکرد شورای شهر و مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: پروژه قطار شهری کرج در ادوار گذشته آغاز و پس از گذشت سال‌ها با تشکیل کارگروه و پی‌گیری شورای ششم درایستگاه آن به بهره‌برداری رسید.

منعمی بیان کرد: البته در هر دوره‌ای توسط اعضای شورای شهر و مدیریت شهری زحماتی را متقبل شدند و دوره ششم شورای شهر نیز با تشکیل کارگروه و پی‌گیری توانستیم دوایستگاه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی و توسعه حمل و نقل عمومی از مطالبات اصلی شهروندان است موضوعی که مدیریت شهری باید آن را رفع کند تا آرامش و حمل و نقل سریع در تردد برای شهروندان حاصل شود.

کارگروه راهبری مترو در شورای ششم، روند تکمیل این پروژه را تسریع کرد

محمد اسدیان رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج ایجاد کارگروه راهبری مترو در شورای ششم، روند تکمیل این پروژه را در تسریع راه‌اندازی مترو مهم ارزیابی کرد و گفت: با روند افزایشی تورم، برای تکمیل ادامه پروژه به تزریق منابع بیشتر نیاز است که در این خصوص دولت باید حمایت کند.

وی اذعان کرد: شاید بهره‌برداری ازایستگاه ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی نقش چندانی در حل مشکل ترافیک کرج نداشته باشد و مسافران بتوانند با تاکسی به راحتی در این مسیر تردد داشته باشند ولی هدف اصلی جلب حمایت برای افتتاح خط شهید سلطانی است که تا کنون هم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسئول بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا سال آینده اعتبار خوبی برای تکمیل‌ایستگاه شهید سلطانی تخصیص یابد تا بتوانیم تا پایان دوره ششم این یادگاری را برای شهروندان باقی بگذاریم.

راه‌اندازی و توسعه قطار شهری لازمه کمک به بهبود شرایط زیست محیطی کرج است

سیدمجتبی اعتصامی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به آلایندگی روز افزون این کلانشهر راه‌اندازی و توسعه قطار شهری را لازمه کمک به بهبود شرایط زیست محیطی کرج دانست و اظهارداشت: اگر در ادوار گذشته موضوع زیست محیطی کرج مورد توجه قرار می‌گرفت اکنون با مشکل حاد آلودگی هوا مواجه نبودیم.

وی تصریح کرد: توسعه راه‌های شهری کرج بدون در نظر گرفتن توسعه فرهنگ ترافیکی در بین مردم در سال‌های اخیر انجام شد و پروژه قطار شهری چندان مورد توجه قرار نگرفت.

اعتصامی اذعان کرد: امروز ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر کرج به معضل بزرگی تبدیل شده که‌امیدواریم با فعالیت رسمی قطار شهری این مشکل به حداقل برسد.

رعایت اصول فنی در پروژه قطار شهری کرج موجب سرعت بخشی آن شده است

علی ذبیحی خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج گفت: اتخاذ روش‌های جدید در اجرای پروژه قطار شهری موجب سرعت بخشی و رعایت اصول فنی و مهندسی در آن شد.

وی خاطرنشان کرد: در شورای پنجم و ششم کرج اقدامات مؤثری در نحوه خاکبرداری، بتن‌ریزی و ستون‌گذاری مترو انجام شده که با فعالیت‌های قبل از آن متفاوت است.

ذبیحی از اختصاص اوراق مشارکت از طریق خزانه اوراق کشور برای تکمیل قطعه دوم خط ۲ قطار شهری کرج خبر داد و گفت: در کنار توسعه قطار شهری، تکمیل بزرگراه شمالی کرج به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود.

هفت واگن جدید وارد قطار شهری کرج می‌شود

مسعود محمدی رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: تاکنون هفت واگن به داخل تونل خط ۲ قطارشهری این کلانشهر انتقال و فعال‌سازی شده است و به زودی هفت واگن دیگر تا سه ماه آینده پس از بازسازی به ناوگان قطار شهری کرج اضافه می‌شود.

وی اذعان کرد: امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بازسازی و بهره‌برداری از قطار شهری کرج پیش‌بینی شد، افزود: در بودجه سال آینده با کمک دولت برای توسعه این مسیر حدود ۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

تأمین اعتبار ادامه مسیر و رام قطار شهری کرج با همت بالای دولت و مسئولین استانی صورت می‌گیرد

علیرضا رحیمی محمودآبادی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت به همت اعضای محترم شورا، مدیریت شهری و حمایت استاندار محترم مترو کرج به صورت آزمایشی و غیر تجاری مسافرگیری شد.

وی گفت: با اذعان مدیرعامل و مشاورین فنی، برای راه‌اندازی آزمایشی و مسافرگیری غیر تجاری مترو کرج در طول دوایستگاه آیت الله طالقانی و گلشهر انجام شد.

وی افزود: از گذشته نقدهایی به مترو کرج واردبود به طوری که اعلام افتتاح در اواخر شورای پنجم شده بود که با شروع دوره ششم شورای اسلامی شهر با تلاش و همیاری همکارانم در پارلمان و مدیریت شهری به جهت حفظ و صیانت و امنیت شهروندان-مسافرین- موضوع مورد واکاوی فنی قرار گرفت با توجه به کمبودهای منابع، مشکلات و معضلات پیمانکاری و... اصلاحات و تلاش‌های شبانه روزی با برنامه زمانبندی مشخص صورت گرفت و به لطف خدا راه‌اندازی شد.

وی کمبود رام قطار را یکی از دغدغه مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: در بهره‌برداری نهایی و ادامه مسیر تا میدان شهید سلطانی، قطار شهری با کمبود منابع مالی و واگن مواجه است که انتظار می‌رود دولت محترم طبق قانون به همکاری هر چه بیشتر با مدیریت شهری کرج این دغدغه را برطرف نماید.

دغدغه اعضای شورا وضعیت پروژه قطار شهری کرج بود

مجتبی حاجی قاسمی عضو شورای اسلامی شهر کرج در یادداشتی نیز به بررسی رویکردهای فنی کارگروهی پروژه قطار شهری طی ۱۸ ماه گذشته را به رشته تحریر درآورد.

وی بیان کرد: در نیمه مرداد ۱۴۰۰ و آغاز شورای ششم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که اغلب اعضای شورا در خصوص آن دغدغه داشتند وضعیت پروژه قطار شهری کرج بود.

وی بر لزوم استمرار پروژه قطار شهری تأکید و عنوان کرد: به تعبیر دیگر به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن کلیه ملاحظات خصوصاً رویکرد مالی و آینده‌نگر دیدگاه تعطیلی پروژه قطار شهری فاقد پشتوانه علمی و فنی است.

حاجی قاسمی گفت: از کلیه مسئولان کشوری، استانی و شهری که طی حدود دو دهه گذشته در این پروژه منشأ اثر بوده‌اند تشکر کنم وامیدوارم در شرایط اقتصادی کنونی بتوانیم تا پایان دوره ششم پیشرفت مناسبی در این پروژه داشته باشیم که نتیجه آن در ترافیک شهر کرج ملموس باشد.

شورای ششم در تلاش برای تقویت زیر ساخت‌های توسعه مترو و ناوگان عمومی است

حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و هنری شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت بهبود کیفیت خدمات در کلانشهر کرج تأکید کرد و گفت: یکی از اقدامات جدی شورای ششم در کمترین زمان برای خدمات‌رسانی به مردم درحوزه قطارشهری است.

وی اظهارداشت: اگر مترو در گام بعدی به‌ایستگاه شهید سلطانی کرج برسد شاهد، گشایش گره‌های ترافیکی در این شهر خواهیم بود.

وی بیان کرد: با تحقق این امکان مهم، مردم می‌توانند سهولت در تردد را حس کنند و بار بزرگی از ترافیک درون شهری کاهش می‌یابد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی مزایای زیادی دارد که کاهش تردد خودروهای تک سرنشین، کاهش ترافیک و آلودگی هوا بخشی از آن است.

راه‌اندازی قطار شهری مرهون زحمات ادوار شورا، مدیران شهری سابق، تدبیر و اهتمام شورا و مدیریت شهری

جواد چپردار رئیس کمیسیون محیط زیست، خدمات شهر شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: خدای را شاکریم که پس از سال‌ها تلاش در ادوار شورا، مدیریت‌های شهری و به اهتمام و تدبیر شورای ششم، مطالبهٔ مردم فهمیم کرج که قطار شهری بود، از ۴۵ متری گلشهر به ایستگاه چهارراه طالقانی رسید.

وی افزود: بی‌تردید حرکت قطار خدمت و کارآمدی درایستگاه میانی، متوقف نمانده و در ادامه، به‌ایستگاه شهید سلطانی خواهد رسید.

چپردار تصریح کرد: اکنون، بعنوان خادم کوچک شهروندان نجیب و شریف کرج در شورای اسلامی شهر، ضمن تبریک پیشاپیش این افتتاح، بر خود فرض می‌دانم تا از خدمات سازندهٔ همه مدیران پیشکسوتِ ادوار و جاری، از ابتدا تا افتتاح قدردانی نمایم.

سیاست‌های حوزه حمل و نقل کرج با نگاه پیاده محور اجرا شود

مریم قهرمانی صارم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر کرج با اشاره به مشکلات ترافیکی و زیست محیطی کرج گفت: سیاست‌های حوزه حمل و نقل عمومی این کلانشهر با نگاه ویژه و پیاده محوری دیده شود.

وی تأکید کرد: هرچند مترو برای کرج کارآمد نیست اما حوزه حمل و نقل عمومی نیازمند تأمین سازوکار مناسب است.

وی با اشاره به تخصیص بودجه ناکافی به حوزه حمل و نقل شهری تصریح کرد: در بخش زیر ساخت‌های حمل ونقل کرج گلایه‌ها و دغدغه‌هایی وجود دارد که بر حق است.

گفتنی است بهره‌برداری از پروژه قطار شهری که آرزوی دیرینه مردم کلانشهر کرج بود می‌تواند توسعه جهشی در بخش‌های مختلف را برای استان البرز به همراه داشته باشد لذا مردم انتظار دارند مسولان استانی و کشوری تلاش خود در به سرانجام رسیدن این پروژه را بیشتر کنند.

منتشر شده در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =