قنات کلاک

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: ساماندهی قنات کلاک منجر به استحصال پنج لیتر آب خام در ثانیه می‌شود که می‌تواند تأمین‌کننده آب آبیاری بخشی از عرصه‌های فضای سبز منطقه ۱۰ و پارک جهان نما باشد.

علیرضا عاقلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ بیان داشت: قنات یکی از قدیمی‌ترین و اقتصادی‌ترین روش‌های استخراج آب‌های زیرزمینی است که همواره در ساخت سکونت گاه‌ها و در نتیجه پیدایش تمدن‌های بشری نقشی اساسی داشته است.


وی با اشاره به ضرورت اهمیت آب در توسعه اقتصاد کشور و نیز کاهش منابع آبی، اظهار داشت: وجود منابع آبی همچون قنات‌ها که بدون نیاز به هیچگونه صرف انرژی امکان استفاده از آب را برای بشر ممکن ساخته است، نقش موثری در تامین آب آبیاری فضای سبز دارند.


عاقلی گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج طی سالیان اخیر بخشی از آب مورد نیاز عرصه‌های فضای سبز را از طریق قنات‌های قدیمی شهر تأمین نموده است که قنات کلاک در منطقه ۱۰ از جمله آن‌ها محسوب می‌شود.


سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اظهار کرد: این موضوع در سال‌های اخیر به دلیل عدم استحصال اساسی قنات کلاک علاوه بر روان شدن آب مازاد در خیابان، مشکلاتی را برای برخی از شهروندان ایجاد کرده بود که با ساماندهی آن در حال حاضر مشکل آب گرفتگی منازل شهروندان مرتفع شده است.


وی در پایان افزود: ساماندهی این قنات منجر به استحصال پنج لیتر آب خام در ثانیه می‌شود که می‌تواند تأمین‌کننده آب آبیاری بخشی از عرصه‌های فضای سبز منطقه ۱۰ و پارک جهان نما باشد.

احیا و ایمن‌سازی قنات کلاک و جان بخشی به فضای سبز منطقه ۱۰



منتشر شده در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =