• ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵
  • کد خبر: 83028
فضای مکث سه راه مادر

شهردار کرج گفت: در راستای ارتقای فضای کیفی در کالبد شهر کرج و با هدف رسیدن به شهری انسان محور ایجاد فضاهای مکث شهری در نقاط مختلف شهر کرج در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

مهرداد کیانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز این خبر را اعلام کرد و افزود: به منظور این که بتوانیم محیط شهر کرج را به سمت یک شهر انسان محور که کیفیت تجربه زیسته شهری آن برای تمام ساکنانش بهتر از گذشته باشد سوق دهیم، اقدام به طراحی جدید در نقاط مختلف شهر کرده‌ایم.

شهردار کرج با بیان اینکه طراحی شهری به سمت توجه بیشتر به عابر پیاده رفته، افزود: به منظور انسان محور کردن فضاهای شهری به سمت طراحی مدرن شهر کرج خواهیم رفت.

کیانی ادامه داد: یکی از این طرح‌ها ایجاد فضاهای مکث شهری است که این فرصت را به شهروندان بدهد تا به صورت پیاده بتوانند ارتباطات بین انسانی و تعاملات اجتماعی بهتری با هم داشته باشد. این مسأله باعث می‌شود که حس تعلق شهروندان به فضای شهری بیشتر شود و شهروندان فرصت بیشتری برای درک هویت و معنای شهر محل زیست خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا مبلمان شهری و فضاهای پیاده روها و پیاده راه‌ها را باز آفرینی کرده‌ایم، افزود: به طور نمونه فضای مکث در سه راه مادر اجرایی و تلاش شده با استفاده از گلدان‌های شهری، چراغ‌ها و کفپوش نوستالژیک این فضا به صورت شکیلی تجهیز و فضایی جالب توجهی برای همشهریان کرجی ایجاد شود.

شهردار کرج با تأکید بر اینکه هدف ما این است که شهر کرج را بیش از گذشته تبدیل به یک شهر انسان محور برای تمام شهروندان بکنیم، افزود: به طور مثال؛ در چند سال اخیر پروژه‌هایی از جمله پارک رود کرج، فضای سبز حاشیه رودخانه و گذر سبز باغستان در دستور کار شهرداری بوده که می‌توان آن‌ها را هم در دسته فضاهای مکث شهری در نظر گرفت.

به گفته کیانی همچنین با بهسازی و مناسب‌سازی پروژه پیاده راه رجایی شهر (آزادی) و میدان کرج، می‌توان یک گام جدی و بزرگ برای رسیدن به هدف تبدیل کرج به یک شهر انسان محور برداشت.

ایجاد فضای مکث برای شهری انسان محور



منتشر شده در تاریخ ۷ فروردین ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =