۱۳ بدر

شهردار کرج گفت: جشن روز طبیعت که همزمان با سیزدهمین روز از فروردین هر سال برگزار می‌شود نشانی از علاقه و حساسیت مردم ایران زمین نسبت به طبیعت و محیط زیست است.

مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، ضمن تبریک فرا رسیدن سیزدهمین روز از نوروز که به نام طبیعت نامگذاری شده است، گفت: این روز پس از ۱۲ روز از ایام نوروز به یاد دوازده ماه سال جشن گرفته می‌شود تا تأکیدی داشته باشد بر اهمیت توجه انسان‌ها به طبیعت و محیط زیست که زندگی تمامی موجودات روی زمین بشدت به آن وابسته است.

کیانی افزود: تخریب طبیعت در واقع تخریب امکان حیات است و حفظ و نگهداری از آن امری بسیار جدی و ضروری است.

وی، با اشاره به اینکه ایرانیان از دیرباز به این مسأله اهمیت می‌داده‌اند، بیان کرد: تأکید بر حضور مردم در فضای سبز و طبیعت در این روز، تأکیدی بر یکی شدن طبیعت با روح و جسم آدمی‌ست.

این مسئول به همزمانی روز طبیعت و ایام ماه مبارک رمضان در سال جاری اشاره و تلاقی این روزها را مبارک و خوش یمن توصیف کرد.

کیانی افزود: روزه‌داری دارای ابعاد و معانی گسترده‌ای است که یکی از آن‌ها مراقبت انسان از نوع تغذیه و سالم‌سازی بدن می‌باشد؛ این امر یعنی به آنچه می‌خوریم و می‌آشامیم توجه داشته باشیم و با جلوگیری از اسراف و دست درازی بیش از اندازه به طبیعت، محیط زیست‌مان را نابود نکنیم.

وی ادامه داد: پس ضروری است در این روز به خود و فرزندانمان بیاموزیم که چگونه باید از خاک زیر پا و طبیعت پیرامون‌مان محافظت کرده و زمین را برای ادامه حیات انسان‌ها سالم و پاک نگهداریم.

شهردار کرج تأکید کرد: پرهیز از ریختن زباله و تخریب محیط زیست در این روز و همه روزهای سال بشدت می‌تواند بر چرخه حیات انسان‌ها اثرگذار باشد.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: لازم است در سیزدهمین روز از فروردین ماه امسال که با روزه‌داری شهروندانمان همزمان شده، حفظ حرمت این ماه و روزه‌داران را فراموش نکنیم.

کیانی ابرازامیدواری کرد با حضور مردم در فضاهای سبزی که شهرداری کرج طی سالیان گذشته و امسال احیاء و ایجاد کرده، سالی خوش و پربرکت برای تمامی مردم رقم‌زده شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =