بازدید رییس قوه قضاییه از پروژه پارکرود در حاشیه رودخانه کرج

رئیس قوه قضاییه در حاشیه بازدید از مراحل تکمیل پروژه ساخت تفرجگاه پارکرود، گفت: حقوق عامه در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین اولویت‌های قوه قضاییه است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه بازدید از پروژه پارکرود اظهار کرد: مهمتر از کلید زدن یک پروژه ملی، پیگیری به نتیجه رسیدن آن است، به شکلی که نفع آن به عامه مردم برسد.


وی افزود: احیای حقوق عامه در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی از مهمترین اولویت‌های قوه قضاییه است.


محسنی اژه‌ای گفت: چنانچه همکاری‌ها و کمک‌های بی‌دریغ استانداری و شورای شهر و شهرداری کرج نبود این اتفاقات خوب و مثبت در رفع تصرفات غیرمجاز حریم رودخانه و ساخت تفرجگاه برای مردم در حریم و بستر رودخانه را شاهد نبودیم.


وی بیان داشت: بخش قابل توجهی از آب رود کرج به عنوان آب شرب استفاده می‌شود؛ برهمین اساس ساختمان‌هایی که در بستر و حریم این رود قرار گرفته بود مشکلات جدی زیست محیطی را به وجود می‌آورد؛ از سوی دیگر، این بناهای غیرمجاز در صورت وقوع سیل سبب ایجاد مشکلاتی قابل توجه می‌شدند؛ باید به وقوع حوادث غیرمترقبه توجه داشت تا به گونه‌ای نباشد که پس از وقوع این حوادث، به مذمت یکدیگر بپردازیم.


رئیس قوه قضاییه ضمن ابراز امیدواری از بهره‌برداری مطلوب از تفرجگاهی که به جای بناهای غیرمجاز در حاشیه رود کرج احداث شده است، گفت: من به رئیس کل دادگستری استان البرز تأکید کردم که رفع تصرف‌ها در حریم و بستر رودخانه کرج را از ساختمان قوه قضاییه آغاز کنید؛ اعتقاد دارم و بارها گفته‌ام که اگر همه امور را از خودمان شروع کنیم، نتایج کارها بهتر خواهد شد و امور بهتر پیش خواهد رفت.


محسنی اژه‌ای در جریان این بازدید به گفتگوی صمیمانه با جمعی از مردم که برای گذراندن اوقات فراغت به این تفرجگاه آمده بودند، پرداخت. در جریان این گفتگوهای صمیمانه، شهروندان استان البرز از اقدام قاطعانه قوه قضاییه در راستای آزادسازی حریم و بستر رودخانه کرج قدردانی کردند.
 

منتشر شده در تاریخ ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =