روز فرهنگی

مراسم نکوداشت روز فرهنگی کرج شامگاه دوشنبه بیست و یکم فروردین با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان البرز، اعضای شورای اسلامی شهر کرج، شهردار و سایر مسئولین استانی و شهری و عموم مردم در بوستان شهید چمران کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، در این مراسم جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، خانواده‌های معظم شهدا از جمله خانواده شهیدان والامقام مدافع امنیت سید روح الله عجمیان و آرمان علی وردی حضور داشتند و علاوه بر هنرنمایی گروه سرود دانش‌آموزی و مداحی ذاکر اهل بیت (ع) از تابلوی نقاشی دیجیتال شهید سید مرتضی آوینی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی‌رونمایی شد. همچنین تجلیل از مقام والای شهیدان سید روح الله عجمیان و آرمان علی وردی بخش دیگری از این برنامه بود.


علی قاسم پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان مطرح کرد: گل لاله‌ها که گل ملی ایران و بومی استان البرز است، یادآور ریخته شدن خون جوانان برومند این مرز و بوم و شهدای جمهوری اسلامی ایران است که برای اعتلای وطن و ناموس، جان خود را در راه انقلاب و نظام فدا کردند و انتخاب بیست و یکم فروردین بعنوان روز فرهنگی شهر با ایام رویش لاله‌های شهر نشانی از جایگاه ویژه شهدا دارد.

وی ضمن قدردانی از خانواده‌های معظم شهدا، مسئولین، نیروها، شهروندان و جوانان انقلابی این شهر که نقش مؤثری در ترویج فرهنگ این مرز و بوم دارند بیان کرد:‌امید است معرفی پتانسیل‌های شهر کرج، ایران کوچک منشأ تحولات بهتری در شهر گردد.

در پایان این مراسم، از برخی چهره‌های پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر استان البرز از جمله استاد فتحعلی بیگی هنرمند و بازیگر عرصه سینما و تئاتر، سردار نادر ادیبی از یادگاران دوران دفاع مقدس و بهنام نوری‌زاده معلم و استاد قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

همچنین زین العابدین غلام ذاکر و پیرغلام اهل بیت (ع) و جانباز دوران دفاع مقدس، مهران رجبی هنرمند صداوسیما تئاتر و تلویزیون، حجت الاسلام والمسلمین محقق، پدر شهید و فعال در حوزه تبلیغ دین و همچنین مهراب رجبی، حسین عسگری، حسن شاه محمدی و کوهزاد از البرزشناسان مورد تجلیل قرار گرفتند.


منتشر شده در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =