تصفیه خانه خط 4 حصار

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به ضرورت توجه این سازمان به ابعاد مختلف بحران کم آبی و مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه توسعه فضای سبز شهری گفت: عملیات خاکبرداری چهارمین تصفیه‌خانه محلی کرج در خط چهار حصار تکمیل شده و شبکه‌های انتقال به طول ۳۲۲ کیلومتر و ۳ هزار و ۵۵ هکتار در جهت قطع انشعابات آب شرب فضای سبز اجرایی شده است.

علیرضا عاقلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: بی‌تردید فضاهای سبز شهری یکی از اساسی‌ترین عوامل پایداری حیات طبیعی و انسانی در شهرنشینی نوین به شمار می‌آیند.


وی افزود: امروزه با بالا رفتن ارزش زمین و در نتیجه استفاده آن برای ساختمان‌سازی که به همراه تراکم جمعیت و ایجاد آلودگی‌های مختلف، افزایش بیماری‌های قلبی، تنفسی و روحی و روانی را به دنبال دارد؛ وفضای سبز شهری می‌تواند راهگشا در تعدیل آلودگی هوا، بالا بردن رطوبت نسبی هوا، ایجاد زیبایی بصری و... نقش داشته باشد.


عاقلی گفت: در این میان دسترسی به منابع آب به عنوان بحران و چالشی مهم درحفظ و توسعه فضای سبز می‌باشد.

این مسئول در ادامه بیان داشت: کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر منجر شده تا مجموعه مدیریت شهری کرج آب فضای سبز را با رویکرد مدیریت حفظ و توسعه پایدار دنبال نماید.


سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به ضرورت توجه این سازمان به ابعاد مختلف بحران کم آبی و مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه توسعه فضای سبز شهری گفت: انجام مطالعات نحوه تأمین و استحصال از منابع آب گوناگون نظیر چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات، پساب، اجرای شبکه‌های آبیاری نوین از قبیل بارانی، قطره‌ای و... احداث مخازن و برکه‌های ذخیره آب خام از جمله راهکارهای اجرا شده در فضای سبز شهر کرج است.


عاقلی با بیان اینکه در مدت اخیر برای اجرای شبکه‌های انتقال به طول ۳۲۲ کیلومتر و ۳ هزار و ۵۵ هکتار شبکه توزیع آب خام در جهت قطع انشعابات آب شرب فضای سبز و کاهش تلفات آب اقدام شده، اظهار داشت: توسعه شبکه آبیاری تحت فشار، تغییر الگوی کاشت و استفاده از گونه‌های مقاوم از جمله اقداماتی است که در مدیریت منابع آب خام تأثیر قابل توجهی داشته است.


وی با بیان اعلام تکمیل عملیات خاکبرداری چهارمین تصفیه‌خانه محلی کرج در خط چهار حصار، افزود: این تصفیه خانه با هدف تأمین آب خام، حذف آب شرب و برداشت از سفره‌های زیرزمینی با ظرفیت هزار مترمکعب در شبانه‌روز با روش بیولوژیکی IFAS در خط چهار حصار در حال تکمیل شدن است.


عاقلی با توضیح اینکه پیش از این سه تصفیه خانه محلی در منطقه حصارک، مهرویلا و دولت آباد به بهره‌برداری رسیده است افزود: در دوره بحران کمبود آب، شرایط نگهداری از عرصه‌های فضای سبز و آبیاری درختان هم نیازمند استفاده از شیوه‌های نوین است و تلاش برای استفاده از منبع آب پایدار پساب شهری همچنان ادامه خواهد داشت.

۳ هزار و ۵۵ هکتار شبکه توزیع آب خام در کرج اجرا شد

۳ هزار و ۵۵ هکتار شبکه توزیع آب خام در کرج اجرا شد

۳ هزار و ۵۵ هکتار شبکه توزیع آب خام در کرج اجرا شد

۳ هزار و ۵۵ هکتار شبکه توزیع آب خام در کرج اجرا شد



منتشر شده در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =