شهرسازی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: در راستای اجرای آیین نامه جامع تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده، سازندگان می‌توانند از بسته‌هایی چون تخفیف تا سقف صدر درصد عوارض صدور پروانه و تراکم تشویقی برخوردار شوند.

 به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا در جلسه‌ای که با برخی از سازندگان کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه معاونت شهرسازی در کنار فعالان این صنف است و خود را از این مجموعه جدا نمی‌داند، اظهار کرد: هر چند تا کنون اقدامات زیادی برای رفع مشکلات، تسریع و تسهیل در روند کاری فعالین صنعت ساخت و ساز صورت گرفته ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدواریم با تعامل دوسویه و همفکری بتوانیم موانع موجود را از میان برداریم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با تاکید بر اینکه حل برخی از مشکلات سازندگان از جمله موضوع بیمه از حیطه اختیارات شهرداری خارج است، توضیح داد: ما با تمام توان برای حل موانعی که در حیطه اختیارات قانونی این معاونت است، تلاش می‌کنیم و در سایر موارد هم باید به تعامل بین بخشی برای تسهیل امور امیدوار بود.

وی در ادامه به برخی از دغدغه‌های سازندگان اشاره کرد و گفت: طولانی بودن فرایند استعلام همزمان یکی از دغدغه‌های جدی سازندگان است که باید هرچه سریع تر رفع شود.

به حذف سیستم دو نقشه‌ای نزدیک شده‌ایم

این مسئول در ادامه به مسئله جابه جایی ماموران بازدید هم اشاره کرد و افزود: این جابه جایی‌ها نباید باعث به تعویق افتادن و خلل در فرایند ساخت و ساز شود و باید کار به نحوی پیش برود که وقتی مامور بازدید در پرونده ای جابه جا می‌شود مامور بعدی مابقی مراحل را ادامه دهد تا شاهد اتلاف در هزینه و زمان سازندگان نباشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه معاونت شهرسازی طی سال‌های گذشته با اقداماتی از جمله کاهش زمان صدور جواز ساخت و پایان کار و الکترونیکی کردن بسیاری از امور در راستای خدمات رسانی بهتر به سازندگان گام برداشته، گفت: یکی دیگر از اولویت‌های این مجموعه حذف سیستم دو نقشه‌ای در صدور پروانه‌های ساختمانی است که با پیگیری و حمایت استاندار البرز، اعضای شورای شهر و شهردار کرج، مراحل اجرای آن به اتمام رسیده و به زودی ابلاغ می‌شود.

پیگیری برای ساخت مسکن ارزان قیمت

وی با تاکید براینکه تامین مسکن ارزان قیمت برای شهروندان کرجی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که با جدیت پیگیری می‌شود، توضیح داد: با توجه به افزایش روز به روز جمعیت کرج و همچنین بالا رفتن قیمت واحدهای مسکونی، تامین مسکن ارزان که با ضوابط و استانداردهای تعیین شده همخوانی دارد، ضروری به نظر می‌رسد تا از این طریق اقشار کم درآمد هم بتوانند از دغدغه داشتن مسکن با کیفیت رهایی یابند.

سعیدی کیا تصریح کرد: سازندگان به عنوان مجریان کار و کسانی که با جزئیات و پیچ و خم‌های ساخت مسکن آشنایی کامل دارند می‌توانند پیشنهادات خود را مطرح و نقشه راهی در این خصوص ارائه دهند.

وی اظهار کرد: در این نقشه راه باید شرایط اجرا و وظیفه و نقش نهادهای مختلف از جمله شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی و ... مشخص شود تا بتوانیم واحدهای مسکونی با کیفیتی به متقاضیان تحویل دهیم.

از بسته‌های تشویقی در بافت‌های فرسوده غافل نشوید

معاون شهرسازی شهرداری کرج همچنین به ارائه بسته‌های تشویقی به سازندگانی که در بافت‌های فرسوده پروژه‌های مسکونی و تجاری تعریف می‌کنند، اشاره کرد و گفت: با این اقدام که در راستای اجرای آیین نامه جامع تشویقی نوسازی، بهسازی و بازآفرینی در بافت‌های فرسوده صورت گرفته، سازندگان می‌توانند از بسته‌هایی چون تخفیف تا سقف صدر درصد عوارض صدور پروانه و تراکم تشویقی برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: البته شهرداری از سایر پیشنهاداتی که باعث می‌شود سازندگان نسبت فعالیت در محدوده بافت‌های فرسوده تشویق شوند هم استقبال می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که با سازوکاری مشخص در راستای رتبه بندی و حمایت بیشتر از سازندگانی که در پروژه‌های خود مقررات ملی ساختمان را به خوبی رعایت می‌کنند، کمترین میزان تخلف را دارند و در مجموع سرپناهی امن و با کیفیت به شهروندان تحویل می‌دهند اقدام کنیم تا از این طریق این فعالان تشویق و انگیزه آنها برای رعایت هرچه بیشتر قوانین بیشتر شود.

سعیدی کیا در بخش پایانی صحبت‌های خود بر ضرورت تعامل سازندگان با سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج تاکید کرد و افزود: راه توسعه شهر کرج از دل مشارکت با بخش خصوصی می گذرد و در این راستا سازمان مشارکت‌ها بسته هایی تدوین کرده که آمادگی دارد در اختیار سازندگان قرار دهد تا از این طریق شاهد اتفاقات خوبی در صنعت ساخت و ساز کرج باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =