سامانه 137

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای طرح «سفیران زیبایی» با هدف رسیدگی فوری به نواقص و مشکلات فضای سبز و زیباسازی شهر از طریق ارتباط شهروندان با سامانه ۱۳۷ خبر داد.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: طرح رسیدگی به پیام‌های شهروندان در ارتباط با مشکلات حفظ و نگهداری فضای سبز و زیباسازی محیط شهری با سازو کاری جدید آغاز خواهد شد.


وی افزود: فعالیت‌های حوزه فضای سبز و زیباسازی این سازمان به صورت مستقیم با شهروندان در ارتباط بوده و اقدامات و برنامه‌های آن در منظر شهروندان قرار دارد و مانند هر نهاد دیگری امکان وجود مشکلات و کاستی در عملکرد این حوزه مهم و حساس شهر نیز می باشد و مسئولیت ما حل و رفع این مشکلات و نواقص است.


این مسئول در تشریح جزییات طرح «سفیران زیبایی» توضیح داد: شهروندان هر گونه نارسایی و مشکلات حوزه فضای سبز اعم از آبیاری، هرس، سم پاشی و رسیدگی به باغچه‌ها و عرصه‌های فضای سبز شهری را می‌توانند با تماس تلفنی با روابط عمومی سازمان به شماره ۳۲۵۲۰۲۰۲ و یا سامانه ۱۳۷ مطرح کنند و سازمان با پیگیری فوری و اعزام اکیپ‌های کارشناسی در اولین فرصت ممکن به این موارد رسیدگی خواهند کرد.


عاقلی با بیان اینکه در سال جدید هر هفته به طور میانگین بیش از ۱۲ مورد از پیام‌های شهروندی از طریق شبکه مجازی نیز پیگیری و به نتیجه رسیده است اضافه کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان و حضور بیشتر شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌های شهری این طرح در اماکن تفریحی گردشگری تحت نظارت سازمان اجرایی می‌شود و شهروندان می‌توانند مشکلات و نواقص وضعیت سیستم روشنایی بوستان‌ها، سرویس‌های بهداشتی، زمین بازی کودکان و وسایل ورزشی، آبخوری‌ها، موانع فیزیکی، نظافت، آبنماها، برکه و دریاچه‌ها را اطلاع‌رسانی کنند تا سازمان نسبت به پیگیری آن‌ها در جهت رفع مشکل اقدام نماید.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه‌امیدواریم با اجرای این طرح گام مهمی در راستای کسب رضایت شهروندان برداشته باشیم، افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ پارک در کرج وجود دارد که سرویس دهی و مدیریت شایسته مورد انتظار و رضایت شهروندان در این موارد تنها با مشارکت‌های شهروندی تحقق پیدا می‌کند.


وی با بیان اینکه بخش مهمی از کیفیت فضای یک شهر به سیما و منظر آن بستگی دارد افزود: در حوزه زیباسازی شهری امحاء آلودگی‌های بصری، دیوار نوشته‌ها، حذف زوائد نما و کف، جمع‌آوری تابلوها و بنرهای غیرمجاز و رنگ‌آمیزی و نقاشی می‌تواند مورد درخواست شهروندان باشد که با اولویت‌بندی نسبت به رفع ناهنجاری‌ها اقدام خواهد شد.


عاقلی در پایان با بیان اینکه علاوه بر راه‌های ارتباطی معرفی شده، جلسه هفتگی ملاقات مردمی در روزسه شنبه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۱ در این سازمان برگزار می‌شود افزود: ملاقات‌های مردمی مؤثرترین راه شناسایی مطالبات شهروندان است چرا که از این طریق ضمن احترام و تکریم ارباب رجوع، می‌توان در پاسخگویی به مطالبات سرعت عمل بیش‌تری داشت.


منتشر شده در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =