عاقلی

رئیس سازمان سیما منظر و فضا سبز شهری شهرداری کرج از صدور بخشنامه به مناطق ۱۰‌گانه برای مدیریت بهینه مصرف آب فضای سبز کرج خبر داد.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با بیان اینکه مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه خدمات شهری به ویژه فضای سبز ضروری است، اظهار کرد: توسعه فضای سبز شهری و کاهش منابع آبی، نگرانی‌های تأمین آب برای آینده را افزایش می‌دهد.


وی با بیان اینکه کاهش نزولات جوی و شروع فصل گرما، تأمین آب آبیاری عرصه‌های فضای سبز را با مشکل مواجه می‌کند، بیان داشت: اقدامات و برنامه‌ها به منظور کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری در بخش فضای سبز اتخاذ شده که با رعایت آن می‌توان با حداقل مصرف آب، حداکثر کارایی را در نگهداری فضای سبز داشته باشیم.


عاقلی در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای مدیریت بهینه آبیاری فضای سبز در شرایط بحران کم آبی توضیح داد: با هدف کمک به مدیریت تأمین آب شرب شهروندان و کاهش خسارات ناشی از تنش کم آبی به عرصه‌های فضای سبز، بخشنامه‌های جداگانه‌ای به مدیران مناطق ۱۰‌گانه و همچنین معاونت محیط زیست و خدمات شهر ابلاغ شده است.


رئیس سازمان سیما منظر و فضا سبز شهری شهرداری کرج، جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش هزینه‌ها از طرق مختلف نظیر بازسازی و بازنگری شبکه‌های انتقال و توزیع، حذف یا کاهش شستشوی معابر پارک‌ها، محوطه ساختمان‌های اداری، رعایت زمان‌بندی در خصوص سیستم آبیاری، بازبینی مخازن ذخیره آب و رفع هرگونه نشتی، اصلاح تشتک و آبخورهای درختان از جمله مفاد این بخشنامه است.


عاقلی بر کاهش تعداد دفعات آبیاری با توجه به نوع گونه‌های کاشت تأکید کرد و گفت: در بخشنامه ارسالی بر توجه ویژه و مدیریت نحوه آبرسانی تانکرهای آبرسان به خصوص در فضای سبز پیرامونی و جنگل کاری‌ها و نحوه آبرسانی در شب تأکید شده است.



منتشر شده در تاریخ ۲ خرداد ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =