شستشوی درختان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از آغاز طرح آبشویی و سمپاشی درختان این کلان‌شهر خبر داد.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: به منظور افزایش طول عمر درختان و جلوگیری از پیری و خزان زودرس اقدامات کنترلی آفات همچون پایش روزانه درختان و درختچه‌ها در سطح شهر در حال انجام است.


وی با توضیح اینکه تجمع گرد و خاک در سطح برگ‌ها و تاج درختان باعث تغییر رنگ آن‌ها و مانع شادابی درخت می‌شود، گفت: وجود گرد و غبار و بارش‌های مداوم، در رشد موجودات و آفت‌ها نقش دارند که در مدت کوتاهی سطح درختان و فضای سبز را پوشانده و در صورت عدم پیشگیری و مقابله در نهایت منجر به آسیب رساندن به درختان می‌شوند.


این مسئول بیان داشت: عملیات آبشویی درختان با اولویت سوزنی برگان و گونه اقاقیا انجام می‌شود و در این طرح با زدودن گرد و غبار از شاخ و برگ درختان می‌توان عملکرد زیست محیطی آن‌ها را ارتقا داد.


عاقلی توضیح داد: در این طرح اقداماتی نظیر آزادسازی طوقه، آبشویی درختان با استفاده از سموم گیاهی (پالیزین)، حذف سرشاخه‌های خشک، مبارزه با آفات بیماری، کاشت و واکاری و تیمار درختان خطرساز صورت می‌پذیرد.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه بررسی وضعیت سلامت درختان در طول سال و به صورت فصلی انجام می‌شود، افزود: سیاست کلی و اقدامات برنامه‌ریزی شده فصل تابستان سازمان برای کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی، کاهش مصرف سموم شیمیایی و یا استفاده از ترکیبات بیولوژیک و کم خطر تا حد امکان است.

درختان کرج آبشویی و سمپاشی می‌شوند


منتشر شده در تاریخ ۴ خردادماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =