• ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
  • کد خبر: 83728
6

مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج از کاشت بیش از ۱۰۰ هزار گل فصلی با متراژی بالغ برچهار هزار و ۲۰۰ متر مربع با هدف ارتقا سیمای بصری، نشاط و شادابی بین شهروندان خبر داد.

سعید صفری در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اعلام این خبر، گفت: همزمان با روزهای پایانی فصل بهار و با هدف افزایش زیبایی بصری، ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دلنشین، طراوت بخشیدن به محیط شهری، توسعه و ارتقای سلامت روحی، نشاط و شادابی بین شهروندان، گل‌های فصلی متنوع در معابر، لچکی‌ها و بوستان‌های سطح منطقه کاشته شده است.

صفری یکی از شاخصه‌های توسعه را رونق بخشیدن به فضای سبز شهری دانست و افزود: عملیات کاشت بیش از ۱۰۰ هزار گل فصلی با متراژی بالغ برچهار هزار و ۲۰۰ متر مربع که شامل آشلانتوس، ناز آفتابی، کوکب کوهی، اطلسی، جعفری و... می‌باشد نیز به همین منظور صورت گرفته است.

وی حفظ و توسعه فضاهای سبز شهری را اصل مهمی دانست و خاطر نشان کرد: به منظور افزایش سرانه سبز شهری و جوان‌سازی درختان در شهرک قیطریه اقدام به حفر ۷۵۰ چاله جهت کاشت نهال نموده‌ایم که در چند روز آینده عملیات کاشت آغاز خواهد شد.

این مسئول با بیان این مطلب که روشنایی پارک‌ها و فضای سبز از مهمترین عواملی است که علاوه بر افزایش زیبایی بوستان‌ها، در تأمین امنیت شهروندان به خصوص هنگام استفاده در شب مؤثر است و در همین راستا توسعه روشنایی پارک‌ها در رئوس برنامه‌ها قرار دارد، افزود: در پی بررسی‌های انجام شده بازسازی روشنایی پارک لاله در دستور کار قرار دارد و همچنین در پارک البرز تعداد ۵ عدد سرچراغی سه شعله با پایه‌های ۶ متری جهت تقویت روشنایی نصب شده است.


مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج در پایان با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و نیاز درختان به سمپاشی مستمر بیان داشت: به منظور افزایش طول عمر درختان و جلوگیری از طغیان شته‌ها و کنترل آفات گیاهی، عملیات سمپاشی درختان اقاقیا، زبان گنجشک، نارون و... بصورت روزانه درحال انجام است.

منتشر شده در تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =