چپردار

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: بخشنامه وزارت کشور در چالش سگ‌های بلا صاحب کارآیی مؤثر ندارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج جواد چپردار در حاشیه بازدید میدانی از سازمان مدیریت پسماند اظهارداشت: بخشنامه‌های وزارت کشور و اقدامات جاری شهرداری‌ها در حل چالش سگ‌های بلا صاحب کارآیی مؤثری ندارد، باید اندیشه و اقدام دیگری داشت.

رئیس کارگروه کمیسیون‌های خدمات شهری استان البرز افزود: سلامت، امنیت شهروندان و زیست بوم حیات وحش را قربانی مصلحت‌های حاکمیتی یا خوش آمدها نباید کرد.

چپردار اذعان کرد: پاندمی کرونا برای جهان مغرور به تکنولوژی، غنی در ثروت و مدعی در مدیریت ثابت کرد انتقال بیماری‌های میکروبی بالاخص ویروسی یا بیماری‌های مشترک با مصلحت‌اندیشی، دستور یا بخشنامه حل نمی‌شود.

وی افزود: آمار فزاینده سگ‌های بلا صاحب، تهدید امنیت شهروندی و انتقال بیماری‌های مشترک چالش در این حوزه را به خط بحران رسانده است.

دبیر کارگروه کمیسیون‌های خدمات شهری استان البرز خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و نگه داری سگ‌های بلا صاحب زمانی در کنترل این معضل مؤثر واقع می‌شود که اقدامات مدیریت شهری توامان با تحقیقات آکادمیک در وسعت کشوری یا حداقل استانی و در مهلت‌های مقرر تقویمی اجرا شود.

چپردار با تأکید در افزایش دقت و اهتمام در انجام تکالیف مقرر سازمانی و پاسخگویی به درخواست شهروندان گفت: مدیر عامل سازمان گزارش دقیق از آمار و عملکرد مدیریت سگ‌های بلاصاحب در اولین کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارائه کند.
 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج به بیماری‌های بین انسان و حیوانات اشاره کرد و افزود: بیماری‌های زئونوز یا همان بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ما را مجاب در انجام تعهدات سازمانی و مطالبات مردمی در این زمینه کرده است؛ با وجود این در نشست استانی خدمات شهری، جلسات شورای عالی استان‌ها و شورای اسلامی کلان شهرها پیشنهاد اصلاح بخشنامه‌های جاری وزارت کشور، تعامل با دانشگاه و سازمان دامپزشکی را داده‌ایم و تحقق آن را به جد پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است در این بازدید محمدرضا خسروی، رئیس سازمان مدیریت پسماند گزارشی از نحوه جمع‌آوری، شیوه نگه داری، روش‌های درمانی و پیمانکاری مراکز باغستان و حلقه دره ارائه داد.

وی گفت: وسعت گستره جغرافیایی، توسعه فزاینده آمار سگ‌های بلا صاحب در کلان شهر کرج و شهرهای اقماری، مدیریت شهری را دچار مشکلات عدیده کرده و علیرغم تلاش شبانه روزی این سازمان در جمع‌آوری، نگه داری، درمان، عقیم و رهاسازی داریم، ولیکن نارضایتی شهروندان، محدودیت منابع سازمانی و بخشنامه‌های نا کارآمد، تحقق موفقیت‌ها را بعید کرده است.

بخشنامه وزارت کشور در چالش سگ‌های بلا صاحب کارآیی مؤثر ندارد

بخشنامه وزارت کشور در چالش سگ‌های بلا صاحب کارآیی مؤثر ندارد

منتشر شده در تاریخ ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =