• ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
  • کد خبر: 83898
آموزش شهروندی تفکیک زباله محله حصارسرجوب

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهردار کرج، فرهنگسازی و آموزش شهروندی را از اولویت‌های مهم و از سیاست‌ها و اهداف این سازمان برشمرد.

محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با بیان اینکه آموزش شهروندی می‌تواند میزان مشارکت شهروندان را در مدیریت پسماند و زباله افزایش دهد، اظهار کرد: ارائه آموزش‌های اصول تفکیک زباله از مبدا در برنامه‌های جمعی، برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی مربوط به آموزش شهروندی پسماند، طراحی و تهیه اقلام فرهنگی و آموزشی، از محورهای فعالیت این سازمان است.

وی افزود: برای سرعت بخشیدن به کنترل و بهینه‌سازی روند تولید زباله و بازیافت جهت به چرخه بازگرداندن آن، نیاز به همکاری عموم شهروندان است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهردار کرج با اشاره به برنامه‌های آموزشی این سازمان در محلات متعدد شهر بیان داشت: آموزش‌های شهروندی در محلات متعدد شهر ادامه دارد و در آخرین برنامه اجرا شده در محله حصار سرجوب که به گفته اهالی پس از یک دهه در این محله برنامه‌های هنری با حضور هنرمندان مطرح استان برگزار شده، استقبال کم نظیری داشتند و این اشتیاق شهروندان با مشارکت و تعامل آنان باعث برنامه‌ریزی‌های بهتر جهت ارتقای فرهنگ‌سازی خواهد شد.

خسروی گفت: آگاهی بخشی شهروندان در خصوص مخاطرات زیست محیطی و آموزش در زمینه‌های کاهش تولید پسماند، عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، استفاده از کالاهای بادوام و خرید به اندازه، از جمله مواردی است که می‌تواند به حفظ محیط زیست پیرامون خود کمک کند و این سازمان در همین راستا اقدام به اجرای برنامه‌های نمایشی، آموزش کاهش مصرف پلاستیک در سطح شهر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگسازی و آموزش شهروندی پیش‌نیاز اصلی و تضمین‌کننده موفقیت برنامه‌های آینده سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خواهد بود.

آموزش شهروندی با محوریت تفکیک زباله

آموزش شهروندی با محوریت تفکیک زباله

آموزش شهروندی با محوریت تفکیک زباله

آموزش شهروندی با محوریت تفکیک زباله

آموزش شهروندی با محوریت تفکیک زباله


منتشر شده در تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =