آماده سازی عید غدیر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با تشریح برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در دهه امامت و ولایت از نصب ۲۰ اِلمان نوری، هفت اِلمان حجمی مزین به نام مبارک حضرت علی (ع) و فضاسازی و اکران طرح‌های فرهنگی همچنین برگزاری ورکشاپ هنری خبر داد.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با تشریح اقدامات این سازمان و اجرای برنامه‌های استقبال از عید سعید غدیر خم در شهر کرج اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، آماده‌سازی شهر جهت برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی است.


وی افزود: با توجه به اینکه عید سعید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است، باید اوج نشاط و شکوه جشن‌های شهری در عید غدیر دیده شود.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: همزمان با آغاز دهه مبارک ولایت و امامت و در راستای فضاسازی شهر به مناسبت این ایام خجسته ۲۰ عدد اِلمان نوری با عناوین «علی ولی الله»، «فقط حیدر امیرالمؤمنین است» و «جانم‌ امیرالمؤمنین حیدر» در سطح شهر جانمایی شده است.


وی توضیح داد: این اِلمان‌ها با ارتفاع ۲ متر و طول ۵ متر به صورت عرضی در بلوار امامزاده حسن (ع)، خیابان شهید بهشتی حد فاصل میانجاده تا حصارک و بر روی عرشه پل‌ها و تقاطعات غیر هم سطح نصب شده است.


عاقلی اضافه کرد: نصب پرچم رنگی با طرح‌های مذهبی بر روی عرشه پل‌ها، همچنین نصب ریسه‌های الوان و نوری در سطح بلوارها و میادین و اکران طرح‌های فرهنگی ازدیگر اقدامات مرتبط با فضاسازی شهر در این اعیاد مبارک است.

آماده‌سازی شهر کرج جهت استقبال از عید غدیرخم

آماده‌سازی شهر کرج جهت استقبال از عید غدیرخم

نصب هفت اِلمان حجمی مزین به نام مبارک حضرت علی (ع)

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به نصب هفت عدد اِلمان حجمی مزین به نام مبارک حضرت علی (ع) در معابر پر تردد شهر ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ علوی به عنوان الگوی حسنه، هفت اِلمان از جنس فایبر گلاس با ارتفاع سه متر در سطح شهر همزمان با دهه ولایت و امامت نصب شده است.

عاقلی با بیان اینکه طی مدت اخیر ۱۰ اِلمان به اِلمان‌های شهری اضافه شده که ۶ مورد از آن‌ها مناسبتی و درجهت طرح استقبال از بهار بوده، توضیح داد: در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ عدد اِلمان و اثر حجمی با متریال‌های مختلف و با مفاهیم و مضامین متفاوت و مناسبتی در سطح شهر قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این سازمان انجام فعالیت‌هایی است که وضعیت بصری را در شهر ارتقا می‌بخشد افزود: در شرایطی که هویت کلانشهرها با شتاب زیادی دستخوش تغییرات است جایگاه اِلمان‌های شهری به عنوان عناصر هویت بخش دوچندان می‌شود و زنده‌سازی احساس، تعلق و انبساط خاطر در شهروندان باید از ویژگی‌های اِلمان‌های شهری باشد.

آماده‌سازی شهر کرج جهت استقبال از عید غدیرخم

میزبانی بوستان فاتح از برگزاری ورکشاپ سه روزه عید غدیر


این مسئول با اشاره به قرار گرفتن در دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید غدیر خم در خصوص دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام ادامه داد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورکشاپ هنری در سه بخش نقاشی، خوشنویسی، و مجسمه‌سازی در بوستان فاتح به مدت سه روز برگزار می‌شود.


وی توضیح داد: ۱۸ هنرمند فرهیخته از امروز تا روز جمعه ۱۶ تیر مصادف با عید غدیر خم، هنر خود را برای شهروندان به نمایش خواهند گذاشت.


رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان اضافه کرد: این سه ورک شاپ در محل بوستان فاتح برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم شهروندان آزاد است.

آماده‌سازی شهر کرج جهت استقبال از عید غدیرخم

آماده‌سازی شهر کرج جهت استقبال از عید غدیرخم

آماده‌سازی شهر کرج جهت استقبال از عید غدیرخم

آماده‌سازی شهر کرج جهت استقبال از عید غدیرخم


منتشر شده در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =