پانزدهمین جلسه بند ت

قائم مقام شهردارکرج گفت: جهت توسعه حمل و نقل عمومی و جبران کسری پارکینگ از محل اجرای بند (ت) تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۲ کشور، لایحه‌ای تنظیم و تقدیم شورای اسلامی شهر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ افراسیاب شجاعی در پانزدهمین جلسه کمیته تخصصی بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور که با حضور معاونین و مدیران کل ستادی عضو کمیته و مدیران مناطق ۱۰‌گانه شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: تعداد دو هزار و ۱۵۴ پرونده توسط مالکین ثبت درخواست شده که بیشترین فراوانی مربوط به مناطق ۵، ۳ و ۹ است.


قائم مقام شهردارکرج با اشاره به اولویت‌های حوزه حمل و نقل ترافیک در هزینه کرد درآمد ناشی از این طرح بیان داشت: جهت توسعه حمل و نقل عمومی و جبران کسری پارکینگ از محل اجرای این قانون، لایحه‌ای تنظیم و تقدیم شورای اسلامی شهر خواهد شد.


شایان ذکر است با استناد به بند۲ ذیل بند(ت) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور اشاره دارد چنانچه ساخت و ساز صورت گرفته، برخلاف مفاد پروانه یا بدون پروانه ساختمانی بوده و در صورتیکه شهرداری، آن مستحدثات را از نظر اصول‌سه‌گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی تأیید کند، پس از احراز مالکیت مالک، وی موظف است علاوه بر عوارض صدور پروانه نسبت به بخش پرداخت نشده که بر اساس نرخ روز توسط شهرداری محاسبه می‌شود، جریمه برمبنای هر مترمربع، به ترتیب بنای مسکونی دو برابر و بنای تجاری و اداری سه برابر ارزش معاملاتی سال ۱۴۰۲ (موضوع قانون مالیات‌های مستقیم) را تا پایان دی سال ۱۴۰۲ مطابق برگه پرداخت صادر شده به حساب شهرداری واریز کند. احکام صادر شده قطعی مبنی بر قلع و قمع با تأیید شهردار و با رعایت مفاد این قسمت به واریز نقدی عوارض بدل خواهد شد و در صورت عدم واریز نقدی و صد در صدی، عوارض و جریمه تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۳۰ دوباره به حکم اولیه باز خواهد گشت. مالکین املاک مشمول در صورت رعایت ضوابط مربوطه می‌توانند از مزایای این قانون استفاده کنند.

تسهیل حداکثری در اجرای بند (ت) تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۲ کشور

تسهیل حداکثری در اجرای بند (ت) تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۲ کشور


منتشر شده در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =