جلسه سیما منظر

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با تاکید بر حفاظت و اعمال مقررات ایمنی برای سبزبانان گفت: داشتنِ لباس کار و تجهیزاتِ ایمنی برای سبزبانان فضای سبز ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا عاقلی درنشست مشترک با مسئولان، پیمانکاران و ناظرین فضای سبز مناطق ۱۰گانه کرج با بیان اینکه پارک‌ها و بوستان‌های شهری بخش مهمی از فضاهای تفریحی هر منطقه است که شهروندان در طول روز به دور از دغدغه‌های روزانه زندگی شهری از آن استفاده می‌کنند، اظهار کرد: ساماندهی و بهسازی پارک‌ها و تجهیز آن‌ها به وسایل مورد نیاز علاوه بر تغییر چهره شهر می‌تواند آرامش روانی را برای شهروندان به همراه آورد و محیطی مناسب برای گذران اوقات فراغت شهروندان فراهم کند.


وی با تأکید بر اینکه در بحث نگهداری فضای سبز کیفیت کار مهمتر از کمیت است، اظهار داشت: مسئولان فضای سبز باید علاوه بر حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز به زیباسازی و حذف زوائد بصری نیز توجه داشته باشند.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج مدیریت منابع آب خام، اجرای طرح تلفیقی مبارزه با آفات گیاهی درختان و توسعه فضای سبز را در پروژه‌های جدید سه اولویت اساسی فضاهای سبز شهر کرج معرفی کرد و افزود: اقدامات گسترده‌ای به‌صورت روزانه با تلاش نیروهای زحمتکش سبزبان در زمینه رسیدگی به وضعیت فضای سبز پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر انجام شده که نتیجه آن ارمغان‌آور نشاط اجتماعی، کاهش آلودگی هوا و توجه مثبت به مطالبات شهروندان از مدیریت شهری است.


عاقلی بیان داشت: تعمیر و شستشوی وسایل بازی، ست‌های تندرستی، رفع نواقص روشنایی، رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی، بهسازی نیمکت‌ها و آلاچیق‌ها، رنگ‌آمیزی و ترمیم المان‌ها از مهم‌ترین اقدامات اجرایی در این زمینه است.


این مسئول با بیان اینکه زمین و وسایل بازی پارک‌ها ارتباط مستقیم با سلامتی کودکان دارد افزود: ترمیم، ایمن‌سازی و بهسازی کفپوش زمین‌های بازی کودکان و تعمیر و نوسازی وسایل بازی و جمع‌آوری وسایل غیراستاندارد و خطرآفرین باید در اولویت برنامه‌های اجرایی قرار بگیرد.


وی ضمن انتقاد از عملکرد برخی از پیمانکاران فضای سبز ادامه داد: متأسفانه برخی از پیمانکاران عملکرد مناسبی در حوزه اجرایی ندارند و مسئولین فضای سبز باید نقش نظارتی خود را به درستی ایفا کنند و نسبت به نظارت بر حسن انجام کار اعمال تذکر و جریمه قانونی اقدام کنند.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه تمامی سبزبانان در ساعت‌هایی که هوا تاریک می‌شود باید با تجهیزات مناسب کار شب در محل کار خود حاضر شوند، گفت: لازم‌الاجرا بودن مقررات ایمنی و حفاظت در حین اجرای کار باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و در صورتی که بر اثر کوتاهی مسئولان مربوطه حادثه‌ای برای سبزبانان رخ دهد، به طور قطع با خاطیان برخورد جدی خواهد شد.


عاقلی در پایان بر انجام به موقع عملیات باغبانی شامل هرس، کوددهی، سم‌پاشی و کنترل آفات درختان و فضای سبز شهر با دقت و سر موعد مطابق با تقویم فصلی تأکید کرد و افزود: نسبت به حذف علف هرز و سرشاخه‌های خشک درختان و جمع‌آوری آن‌ها باید به صورت روزانه اقدام شود که این مورد در بازدید صورت گرفته از فضای سبز برخی از مناطق رعایت نشده است.

عملکرد پیمانکاران فضای سبز نظارت و کنترل دقیق می‌شود

عملکرد پیمانکاران فضای سبز نظارت و کنترل دقیق می‌شود

عملکرد پیمانکاران فضای سبز نظارت و کنترل دقیق می‌شود


منتشر شده در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =