رانش زمین

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به رانش زمین که در صبحگاه پنجشنبه در محدوده حصار اتفاق افتاد، گفت: این اتفاق، یکی از عوارض بی‌ضابطه ساخته شدن شهرها است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه بازدید اول صبح از حادثه رانش زمین در محدوده حصار با بیان اینکه این حادثه روز جاری منجر به خسارت وارد به چند واحد مسکونی بود، اعلام کرد: خدا را شکر تا کنون تلفات جانی گزارش نشده و دستگاه‌های خدمات رسان به منظور ایمن‌سازی محل و جلوگیری از خطرهای پیش رو در محل حادثه حضور دارند.  


وی عنوان کرد: علاوه بر آمبولانس، آتش نشانی و همچنین مجموعه شهرداری برای بررسی و مشاور حوزه فنی عمرانی مبنی بر ارزیابی این حادثه حضور دارند.

علیرضا رحیمی با اشاره به اینکه راهکارهای ممانعت و همچنین راه‌های اصلاح در آن محدوده که در دست بررسی است، گفت: رانش زمین بیشتر به دلیل خاک‌های دستی با آب‌های زیرسطحی و نبود شبکه درست فاضلاب شهری اتفاق افتاد و عدم وجود شبکه‌ و همچنین رها شدن فاضلاب در سطوح معابر اصلی‌ترین دلیل بر این اتفاق و رخداد می‌باشد.

به گفته رحیمی ساخت و سازهای غیر مجازی که در آن محدوده در سنوات گذشته بر لبه ترانشه‌های خاک ایجاد شده است در رخداد این حادثه بی‌تاثیر نیست.

منتشر شده در تاریخ ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =