انتقال و کاشت پیازهای لاله دهمین جشنواره

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: هویت امروز کرج با لاله گره خورده و جشنواره لاله‌ها و روز فرهنگی آن بهترین سمبل برای معرفی هویت فرهنگی شهر به شمار می‌رود.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به آغاز عملیات کاشت پیاز لاله در باغ گل‌هایِ کرج اظهار کرد: ۳۰۰ هزار پیاز لاله هلندی در ۳۷ واریته مختلف و رنگارنگ به باغ گل‌ها رسید و عملیات کاشت آن‌ها آغاز شده تا بازدیدکنندگان در فصل بهار، تنوعی بی‌نظیر از رنگ‌ها و طرح‌ها را در این مجموعه نظارگر باشند.


وی با بیان اینکه عملیات کاشت پیاز لاله‌ها در باغ گل‌ها از بزرگترین فرش گل کشور با استفاده ۵۰ هزار لاله آغاز شده، افزود: فرش گل باغ لاله‌ها با دو هزار و ۷۰۰ مترمربع، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های جشنواره لاله‌های کرج است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: نیمه اول آذر ماه متداول‌ترین زمان کاشت گل‌های پیازی است و کاشت لاله‌های جشنواره ۱۴۰۳ با استفاده از تجربه و زیر نظر کارشناسان باغبانی سازمان انجام می‌شود تا دهمین دوره جشنواره باشکوه‌تر از هرسال برگزار شود.


عاقلی بیان داشت: جشنواره لاله‌های کرج جشنی به وسعت ایران است و همه ساله شهر کرج با اجرای این جشنواره از میهمانان و مسافران نوروزی شهرهای دیگر میزبانی می‌کند.


وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره لاله‌های کرج، بیان داشت: هویت امروزکرج با لاله گره خورده و جشنواره لاله‌ها و روز فرهنگی آن پس از یک دهه، بهترین نماد برای معرفی هویت فرهنگی شهر به شمار می‌رود.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با تأکید بر برنامه‌ریزی و نظارت دقیق برای برگزاری شایسته جشنواره لاله‌های کرج در سال ۱۴۰۳ اضافه کرد: جشنواره لاله‌های کرج همه ساله فرصتی برای حفظ و ارتقاء برندینگ فرهنگی این کلانشهر ایجاد می‌کند و اولین جلسه هماهنگی دهمین جشنواره لاله‌ها، بلافاصله پس از پایان جشنواره لاله‌های ۱۴۰۲ برگزار شد و این مهم نشان از عزم همه نیروها و عوامل اجرایی و ستادی سازمان، برای برگزاری هرچه باشکوهتر این رویداد فرهنگی، اجتماعی، هنری و گردشگری دارد.


منتشر شده در تاریخ ۱۱ آذرماه۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =