پوستر دومین جشنواره انار

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از برگزاری جشنواره بزرگ انار با هدف وحدت اقوام در بوستان ملی ایران کوچک خبر داد.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره شب چله و انار، اظهار کرد: همزمان با واپسین روزهای فصل پاییز و در آستانه طولانی‌ترین شب سال با هدف پاسداشت آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی، جشنواره‌ای از جنس انار و شب یلدا در پارک ملی ایران کوچک برگزار می‌شود.


وی، هدف از برگزاری جشنواره "شب چله و انار" را ایجاد لحظات شاد، پرنشاط و خاطره‌انگیز در این آیین باستانی ذکر کرد و افزود: در بخش نمایشگاهی این جشنواره غرفه‌های متنوع شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات استان‌ها و صنایع دستی اقوام برای آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع دستی نقاط مختلف ایران در نظر گرفته شده است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: در بخش میدانی، برنامه‌های فرهنگی و هنری با معرفی آیین‌های دیرینه مرتبط، شاهنامه خوانی، اجرای زنده موسیقی اقوام و کارگاه‌های هنری طراحی شده است.


عاقلی گفت: : یکی از رسم‌ها و سنت‌های کهن ایرانیان، شب یلداست که بایستی این رسوم بیش از پیش ارج نهاده شود و برگزاری این جشنواره می‌تواند بهانه‌ای برای احیای آداب، رسوم و فرهنگ کهن مردم البرز و شهر کرج باشد.


شایان ذکر است جشنواره شب چله و انار با بیش از ۴۰ غرفه از محصولات مرتبط و برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری از ۲۸ آذر تا ۱ دی ماه از ساعت ۱۳ الی ۲۰ در پارک ملی ایران کوچک میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

دومین جشنواره انار کرج برگزار می‌شود


منتشر شده در تاریخ ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =