جشنواره شب چله و انار

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، جشنواره‌های سنتی و آیینی را عامل تقویت فرهنگ دیداری و شنیداری ارزیابی کرد و گفت: درجشنواره انار و شب چله کرج، اینکه شهروندان می‌توانند در یک فضای محدود، همه اقوام را ببینند و با کارها، هنرها، موسیقی، صنایع دستی آن‌ها آشنا شوند، برای بازدیدکنندگان لذت‌بخش است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا عاقلی در حاشیه برگزاری جشنواره شب چله و انار اظهار کرد: این جشنواره دربخش‌های متنوع شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات استان‌ها و صنایع دستی اقوام برای آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع دستی نقاط مختلف ایران در نظر گرفته شده است.


وی افزود: مشهورترین استان‌های انارخیز کشوردر این جشنواره حاضر هستند و محصولاتشان را عرضه می‌کنند؛ همچنین در بخش سوغات و صنایع دستی هم بیشتر استان‌های کشور که دارای سوغاتی مشهور هستند در بیش از ۴۰ غرفه از محصولات مرتبط حضور دارند.


عاقلی، برگزاری جشنواره‌های سنتی و آیینی را عامل تقویت فرهنگ دیداری و شنیداری دانست و گفت: اقوام همیشه نقش مؤثری در هم‌افزایی و هم‌بستگی ملی داشته‌اند و اینکه امروز شهروندان می‌توانند در یک فضای محدود، همه اقوام را ببینند و با کارها، هنرها، موسیقی و صنایع دستی آن‌ها آشنا شوند، برای بازدیدکنندگان لذت‌بخش است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه این سازمان اهتمام جدی نسبت به حفظ و تقویت هویت‌های بومی و سنتی را با برگزاری جشنواره‌ها فصلی دنبال می‌کند، اضافه کرد: آیین‌ها و رسم و رسوم سنتی به عنوان بخشی از فرهنگ و تاریخ جامعه، از طریق ارائه ارزش‌ها، باورها، رسم‌ها، سنت‌ها و هنرها، به شکل‌گیری هویت اجتماعی کمک می‌کنند.


وی ضمن قدردانی ازحمایت‌ها و حضور شهردار و اعضای شورای شهر کرج در نخستین روز برپایی این جشنواره، بیان کرد: در تلاش هستیم در ماه‌های آینده جشنواره‌های فصلی و موضوعی را به همراه برنامه‌های متنوع و در خور شأن و جایگاه شهروندان در شهر کرج گسترش دهیم تا هم استانی‌ها و همشهریان عزیز بتوانند در مراکز اصلی شهر از خدمات فرهنگی ارائه شده استفاده کنند.


منتشر شده در تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =