جلسه بافت های فرسوده

فرماندار ویژه کرج بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی و حمایت خیرین برای پیگیری اهداف ستاد بازآفرینی شهری و بهبود زیرساخت‌های مناطق ناکارآمد و فرسوده تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، یحیی رمضانی در بیست و یکمین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان کرج با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت البرز در مناطق حاشیه‌ای و بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند، اظهار کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر اعتبارات مناسبی برای احیاء و بهسازی بافت‌های فرسوده تخصیص یافته است.


وی افزود: همه دستگاه‌های عضو ستادبازآفرینی موظف هستند مصوبات این ستاد را طبق مستندات قانونی پیگیری کنند.


فرماندار ویژه کرج با بیان اینکه وظایف تمامی دستگاه‌ها برای احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده مشخص است، گفت: همه دستگاه‌ها باید به فراخور توان و امکاناتی که دارند سهم خود را برای ارتقای زیست‌پذیری بافت‌های ناکارآمدشهری ایفا کنند.


این مسئول با تأکید براینکه در طرح بازآفرینی شهری هدف صرفاً بهسازی وضعیت واحدهای مسکونی نیست، افزود: باید همه زیرساخت‌های این مناطق از وضعیت تیربرق‌ها گرفته تا شبکه آبرسانی و فاضلاب بهبود یابد.


رمضانی ادامه داد: کمیته‌هایی زیرمجموعه ستاد بازآفرینی تعریف شده‌اند که از ظرفیت آن‌ها تا کنون آن طور که باید و شاید استفاده نشده به همین دلیل باید اقدامات لازم برای فعال‌سازی آن‌ها صورت بگیرد.


وی ابراز کرد: گزارش این کمیته‌ها باید به طور مستمر ارزیابی شود تا اهداف ستاد با سرعت بیشتری محقق شود.


رمضانی با بیان اینکه از ظرفیت قرارگاه اجتماعی البرز هم می‌توان برای پیگیری اهداف ستاد بازآفرینی شهرستان کرج بهره برد، گفت: بدون شک با هم افزایی شاهد تحولات مناسبی در حوزه بهسازی بافت‌های فرسوده خواهیم بود.


فرماندار ویژه کرج با بیان اینکه این امکان وجود دارد که موضوعات مهم ستاد بازآفرینی کلانشهر کرج به ستاد ملی بازآفرینی شهر منعکس شود، ابراز کرد: با توجه به عضویت شهرداری تهران در ستاد ملی بازآفرینی شهری، این امکان وجود دارد که موضوعات مهم ستاد کلانشهر کرج در مراجع بالا دست مطرح شود تا شاهد تسهیل‌گری امور باشیم.


وی تأکید کرد: طبق تبصره ۲ ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری حدود ۳۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز برای بهسازی، نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده باید از طریق شهرداری‌ها و ۷۰ درصد مابقی هم توسط دولت که همان دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی هستند، تأمین شود.

به گفته رمضانی، تا پایان سال گزارشی کلی در خصوص اقدامات دستگاه‌های عضو این ستاد ارائه می‌شود و قطعاً از دستگاه‌هایی که به وظایف خود در بحث بازآفرینی شهری به خوبی عمل کرده‌اند به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.


فرماندار ویژه کرج تأکید کرد: باید شعبه قضایی خاصی برای رسیدگی به امور و تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده شهری کلانشهر کرج ایجاد شود.


این مسئول در پایان گفت: باید از حمایت خیرین و مشارکت بخش خصوصی برای پیگیری اهداف ستاد بازآفرینی شهری و بهبود زیرساخت‌های این مناطق حداکثر بهره را ببریم.

یک سوم جمعیت البرز در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده زندگی می‌کنند

یک سوم جمعیت البرز در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده زندگی می‌کنند

یک سوم جمعیت البرز در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده زندگی می‌کنند




منتشر شده در تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =