2

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: حدود ۸۰ درصد املاک موجود در بافت‌های فرسوده شهر قولنامه‌ای هستند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا در سومین جلسه کارگروه راهبردی ارتقای کیفیت محلات بافت فرسوده اظهار کرد: شهرداری کرج پروژه‌هایی را در بحث احیای بافت فرسوده تعریف کرده که اجرای آنها به عهده مناطق دهگانه، سازمان‌های عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، فاوا و اداره کل درآمد است.


وی ادامه داد:  شهرداری کرج در بحث احیا و بازآفرینی بافت‌های فرسوده اقدامات خوبی انجام داده و در مقایسه با بسیاری از کلانشهرها پیشتاز است.


وی با بیان اینکه ضروری است، اقدامات صورت گرفته در این حوزه به خوبی منعکس شود، گفت: بدون شک اطلاع رسانی مناسب در این حوزه نقش به سزایی در امیدآفرینی در مردم به ویژه شهروندانی که در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سکونت دارند، خواهد داشت.


سعیدی کیا در ادامه با اشاره به اینکه دولت هم باید در کنار شهرداری سهم خود در بحث بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده را بپردازد، افزود: متاسفانه دولت آن طور که باید و شاید به تعهدات خود در این بخش عمل نکرده که امیدواریم این وضعیت بهبود یابد.


این مسئول تصریح کرد: تحقق اهداف پیش بینی شده در بحث احیای بافت‌های فرسوده نیازمند مشارکت و تعامل تمامی دستگاه‌های ذی ربط و البته دولت است.


وی با اشاره به اینکه بیش از هزار هکتار بافت فرسوده مصوب در کرج وجود دارد که نیازمند بهسازی و بازآفرینی هستند، گفت: بیش از یک سوم جمعیت کرج در این مناطق زندگی می‌کنند که همین امر ضرورت احیای این بافتها را دو چندان می کند.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج اضافه کرد: در بحث بازآفرینی شهرداری کرج در مناطق هدف بیش از ۱۵۰ پروژه تعریف کرده که بخشی از آنها اجرایی شده و برخی دیگر هم در فرایند اجرا هستند.


وی ابراز کرد: پیشنهاد می‌شود سال آینده مناطق و سازمان عمران و ... بخشی از پروژه های خود را با محوریت بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده تعریف کند تا از این طریق شاهد بهبود وضعیت ساکنان این مناطق باشیم.


سعیدی کیا در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد واحدهای مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده شهر قولنامه ای هستند، افزود: پیگیری لازم برای سنددار کردن آنها در حال انجام است ولی تا کنون دستورالعمل اجرایی آن از وزارت راه و شهرسازی ابلاغ نشده است.


وی ابراز کرد: احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند ارائه بسته‌های تشویقی برای مالکان و سازندگان است و باید از همه ظرفیت‌های موجود در این خصوص استفاده کرد.
وی در پایان گفت: شهرداری کرج این ظرفیت را دارد که با اجرای طرح کلید به کلید به احیای بافت فرسوده در مناطق هدف کمک کند.

شهرداری کرج پیشتاز در بازآفرینی بافت‌های فرسوده

شهرداری کرج پیشتاز در بازآفرینی بافت‌های فرسوده

منتشر شده در تاریخ ۳ دی ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =