سومین روز جشنواره انار

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: دومین جشنواره شب چله و انار کرج فرصتی ارزنده برای فراهم ساختن زمینه‌های نشاط شهروندان در شهر بود.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: خوشبختانه جشنواره شب چله و انارکرج از سوی شهروندان مورد استقبال قرار گرفت و شاهد حضور جمعیت قابل توجهی از بازدیدکنندگان در این جشنواره بودیم.


وی با اشاره به تلاش بی‌وقفه مسئولین و برگزارکنندگان جشنواره شب چله و انار برای ایجاد فضایی مفرح و خانوادگی که با استقبال شهروندان روبرو شد، افزود: بازدید رایگان ۲روز از پنج‌روز برگزاری جشنواره و امکان بازدید گروهی دانش‌آموزان مدارس کرج، تسهیلاتی بود که در این جشنواره برای رفاه حال شهروندان در نظر گرفته شد.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج این رویداد را فرصتی ارزنده برای فراهم ساختن زمینه‌های نشاط شهروندان در شهر عنوان کرد و بیان داشت: شهروندان در دومین جشنواره شب چله و انارکرج با بهره‌مندی از۴۰ غرفه مربوط به هنرمندان صنایع‌دستی و عرضه محصولات بومی، از جُنگ‌های شبانه و نمایش آداب و رسوم مردم در شب یلدا و نمایش خرده فرهنگ‌های اقوام کشور استفاده کردند.


به گفته این مسئول غرفه‌های صنایع‌دستی شامل معرق، منبت، قلاب‌بافی، نمدمالی، تولیدات چرمی دست‌دوز، حکاکی چرم، رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نقاشی زیرلعابی، گلیم‌بافی، قلم زنی، سوخت‌نگاری چوب و چرم بر جذابیت این جشنواره افزوده بود.


عاقلی با بیان اینکه روابط عمومی جشنواره در ایام برگزاری برای دستیابی به نظرات بازدیدکنندگان، طرح نظرسنجی عمومی را به اجرا گذاشته است ادامه داد: پس از بررسی و تحلیل محتوا، آسیب‌شناسی این جشنواره انجام می‌شود که نتایج آن می‌تواند پشتوانه‌ای برای برگزاری دیگر جشنواره‌های مدیریت شهری باشد.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌های بومی محلی را می‌توان در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار داد، خاطرنشان کرد: احیای سنت‌ها، آیین‌ها، آداب و رسوم و توسعه گردشگری به واسطه معرفی جاذبه‌های محلی از جمله دستاوردهای برگزاری این جشنواره‌ها به شمار می‌رود.


وی با اشاره به حمایت‌های شهردار واعضای شورای شهر کرج از این جشنواره، اضافه کرد: از تمام ظرفیت‌ها برای هرچه بهتر برگزار شدن چنین برنامه‌هایی در راستای پویایی و نشاط شهروندان با تمرکز بر شادی و امید در شهرحمایت خواهیم کرد.


منتشر شده در تاریخ ۴ دیماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =