ساخت و ساز غیرمجاز بافت فرسوده

در جلسه ای با حضور علیرضا رحیمی عضو شورای سلامی شهر، قائم مقام شهرداری کرج، معاون خدمات شهر، معاون شهرسازی و معماری، مدیران کل حراست، بازرسی و پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری در دفتر قائم مقام شهرداری برگزار شد، پیرامون نحوه اقدام موثر در مواجه با ساخت و سازهای غیرمجاز بحث و اتخاذ تصمیم شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، افراسیاب شجاعی با اشاره به وضعیت برخی از مناطق حاشیه ای شهر کرج گفت: متاسفانه در برخی از مناطق حاشیه ای شهر کرج که به تازگی به حریم شهر کرج افزوده شده است شاهد گسترش ساخت و ساز های غیر مجاز هستیم که نیاز است که برخورد جدی با این مسئله صورت بگیرد.

وی افزود: یکی از مشکلات ما تغییر کاربری های غیر مجاز خصوصا در حریم مناطق ۳ و ۴ شهرداری کرج است که در این زمینه باید ضمن هماهنگی با جهاد کشاورزی و دیگر ارگان های قانونی کشور از همان ابتدا جلوی هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز گرفته شود.  

شجاعی در ادامه گفت: در کنار این موضوع بدون هیچگونه اغماضی با هر نوع ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می کنیم. با هماهنگی لازم که با مقام محترم قضایی و نیروی انتظامی صورت گرفته تا هرگونه ساخت و ساز غیر مجازخصوصا در زمین هایی که کاربری کشاورزی و فضای سبز دارند برخورد می شود.

وی ادامه داد: همچنین از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می خواهیم با توجه به اختیارات قانونی که دارند با شهرداری همراهی کنند و مجوز های لازم برای برخورد با این ساخت و ساز های غیر مجاز را بگیرند تا شهرداری هم بتواند با پشتوانه قانونی محکم جلوی این روند ساخت و ساز غیر قانونی را بگیرد.

قائم مقام شهردار کرج تاکید کرد: خوشبختانه با سازوکارهایی که حراست و بازرسی شهرداری کرج ایجاد کرده است برخی گلوگاه های فساد دراین زمینه هم در خود سیستم شناسایی شده و برخورد قاطع هم صورت گرفته  و از همین جا ضمن تشکر از همکاران حراست و بازرسی می خواهیم که این برخورد با فساد ادامه دار شود و حتی اگر لازم بود برخورد فراتر از اداری و قضایی هم صورت بگیرد.

وی در انتها گفت: در این بین تلاش ما این است که در بافت های حاشیه ای و حریم  مناطق شهری به صورت منظم و مرتب با هماهنگی لازم با قرارگاه اجتماعی زمینه لازم برای  صدور مجوز لازم برای ساخت و ساز مناسب در  بافت های فرسوده فراهم شود.

برخورد جدی با ساخت و ساز های غیر مجاز در دستور کار است

برخورد جدی با ساخت و ساز های غیر مجاز در دستور کار است

برخورد جدی با ساخت و ساز های غیر مجاز در دستور کار است

برخورد جدی با ساخت و ساز های غیر مجاز در دستور کار است

برخورد جدی با ساخت و ساز های غیر مجاز در دستور کار است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =