بازدید شهردار تاکسی برقی

شهردار کرج گفت: نگاه مجموعه شورا و شهرداری استفاده از خودروهای برقی برای توسعه حمل و نقل عمومی این کلانشهر بوده و منافع مردم در استفاده از این خودروها مورد توجه مدیریت شهری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی شهردار کرج به همراه مسعود محمدی رییس شورای شهر کرج، علیرضا رحیمی، عمار ایزدیار، مجتبی حاجی‌قاسمی و محمداسدیان از اعضای شورای اسلامی شهر با حضور در شرکت ایران‌خودرو با مدیرعامل این گروه صنعتی دیدار و گفت و گو کردند.

بحث و تبادل‌نظر برای چگونگی بهره‌بردن از تاکسی‌های برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر کرج محور اصلی این نشست بود.

شهردار کرج با اشاره به نگاه مجموعه مدیریت شهری برای استفاده از خودروهایی با سوخت پاک در جهت حفظ محیط‌زیست، اظهار داشت: دنیا با سرعت بسیار بالایی در حال تغییر در همه شئون است.

مهرداد کیانی گفت: برای رفع آلودگی هوا در کشورهای توسعه یافته راه‌حل پیدا شده اما متاسفانه در برخی کشورها هنوز به روش‌های سنتی با این آلودگی برخورد می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: کرج به عنوان نخستین شهری که کاربر اتوبوس‌های برقی معرفی شد در تلاش است به سمت توسعه حمل و نقل عمومی با استفاده از خودروهای برقی برود و امیدوار هستیم در این مسیر حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

شهردار کرج با بیان اینکه در استفاده از خودروهای برقی منافع مردم برای مجموعه شورا و شهرداری مهم است، افزود: اگر منافع مردم توسط خودروساز داخلی تامین شده و پشتیبانی‌های لازم صورت بگیرد این روند ادامه خواهد یافت در غیراینصورت با سایر شرکت‌ها وارد مذاکره خواهیم شد.

به گفته کیانی؛ همراهی و هم‌صدایی در مدیریت شهری کلانشهر کرج برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از خودروهای برقی وجود دارد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: وقتی اولین شهر در استفاده از خودروهای برقی می‌شوید ریسک بالایی را می‌پذیرید و کرج این ریسک را پذیرفت.

مسعود محمدی اظهار داشت: در حال حاضر منتظر هستیم ۲۰ اتوبوس برقی که از شرکت ایران‌خودرو دیزل خریداری شده وارد کرج شده و زیرساخت ‌های لازم توسط مجموعه ایران‌خودرو برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ نیز انجام شود.  

این عضو شورا خاطرنشان کرد: قطعا حضور خودروهای برقی در کرج موافق و مخالف دارد که امیدوار هستیم با استفاده از این خودروها تجربه تلخ گذشته در کرج به شیرینی برای شهروندان این کلانشهر، تبدیل شود.

وی ادامه داد: وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهرها خوب نیست که امیدواریم با تفاهم‌هایی که با ایران‌خودرو شده در توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همکاری خوبی با شهرداری کرج انجام بگیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در این جلسه اظهار داشت: بسیار خرسندیم مدیریت شهری، خودروهای برقی گروه صنعتی ایران‌خودرو را برای کلانشهر کرج انتخاب کرده است 

عظیمی بیان کرد: خودروهایی که برای استفاده به‌عنوان تاکسی‌های برقی انتخاب شده مورد تایید وزارت کشور قرار گرفته است.

 این مسئول گفت: کرج به عنوان اولین کلانشهر برقی کشور معرفی شده و خوشحالیم این تعامل دوسویه برقرار شده است.

عظیمی یادآور شد: قطعا با تعامل و همراهی در آینده نزدیک نفع حاصل از خودروهای برقی نصیب شهروندان کلانشهر کرج خواهند شد.

گفتنی است ضمن بازدید از بخش‌های مختلف شرکت‌ ایرانخودرو سایر اعضای شورای اسلامی شهر به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند که مهیا ساختن زیرساخت‌ها از سوی شرکت ایرانخودرو از مهمترین موضوعات مورد اشاره بود.

منافع مردم در استفاده از خودروهای برقی مورد توجه است 

منافع مردم در استفاده از خودروهای برقی مورد توجه است 

منافع مردم در استفاده از خودروهای برقی مورد توجه است 

منافع مردم در استفاده از خودروهای برقی مورد توجه است 

منافع مردم در استفاده از خودروهای برقی مورد توجه است 

منافع مردم در استفاده از خودروهای برقی مورد توجه است 

منتشر شده در تاریخ ۸ دی ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =