درختکاری

شهردار کرج با اشاره به توزیع بیش از 82 هزار نهال رایگان بین شهروندان گفت: در شرایطی که محیط زیست ما با خطرات بسیاری مواجه است، کاشت نهال باید به یک فرهنگ تبدیل شده و این فرهنگ در جامعه گسترش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی این مطلب را در مراسم روز درختکاری که امروز صبح در دهکده تفریحی باغستان برگزار شد، عنوان کرد.

کیانی، توزیع این نهال ها را در راستای توسعه فضای سبز و ارتقای سطح کیفی هوایی که تنفس می کنیم ذکر کرد و ادامه داد: این 82 هزار اصله نهال از گونه های مختلف مثمر و غیرمثمر تشکیل شده و در جایگاه های متعددی که در سطح شهر تعیین شده میان شهروندان عرضه می شود.

این مسئول، یکی از اهداف این اقدام را توسعه مشارکت مدنی در فرهنگسازی برای بهبود محیط زیست ارزیابی کرد و افزود: هماهنگی لازم انجام شده تا در طول هفته درختکاری و منابع طبیعی، تمامی مناطق 10 گانه شهرداری نهال رایگان را بین شهروندان توزیع کنند. همچنین در کنار این اقدام، مراسم جشن درختکاری نیز برگزار می شود.

به گفته شهردار کرج، شهروندان می‌توانند بر اساس جدول اطلاع رسانی شده از ایستگاه‌ها و غرفه‌های سیار منتخب در سطح مناطق ده گانه نهال رایگان دریافت کنند.

شهردار کرج بیان کرد: همچنین نهال رایگان همه روزه طی ایام هفته درختکاری درپارک ایران زمین واقع در عظیمیه بین شهروندان توزیع خواهد شد تا با این اقدامات بتوانیم گام موثری در حوزه محیط زیست و توسعه فضای سبز برداریم.

کیانی، با تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداری از این نهال ها پس از مرحله کاشت، اضافه کرد: ارائه مشاوره رایگان و توزیع بروشورهای آموزشی برای شهروندانی که اقدام به تهیه نهال می کنند نیز در محل های توزیع نهال پیش بینی شده تا با محافظت از درختان بتوانیم آینده سبزی را برای فرزندانمان رقم بزنیم.

وی در پایان بر اهمیت همراهی و همکاری مدیریت شهری با گروه ها و سازمان های مردم نهاد حوزه منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و یادآور شد: این همراهی طی سال های گذشته تا امروز وجود داشته به نحوی که با مساعدت این بزرگواران امروز در شهر کرج شاهد توسعه قابل توجهی در عرصه فضای سبز هستیم.

مراسم روز درختکاری صبح امروز سه شنبه پانزدهم اسفندماه با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر، اصحاب رسانه و شهروندان در بوستان بزرگ باغستان مجاور باغ شهدا برگزار شد و ضمن این مراسم تعداد سه هزار نهال در این نقطه از شهر غرس شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =