باغ سیب - کراپ‌شده

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از کاشت سه هزار و ۷۰۰ اصله درخت گلابی در باغ سیب مهرشهر خبر داد و گفت: کاخ مروارید و باغ سیب میراث تاریخی ماندگاری است که باید حفظ شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حمیدرضا عبدالله پور با اشاره به بازدید از باغ سیب مهرشهر، گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات قابل‌توجهی برای ساماندهی و احیای باغ سیب انجام‌شده و عملیات آبیاری و حفاظت از این باغ با دقت انجام می‌شود.

وی با اشاره به باز کاشت نهال‌های جدید در این باغ، گفت: پنج هکتار از اراضی باغ سیب تاکنون واکاوی شده و تا پایان سال نیز سه هزار و ۷۰۰ اصله نهال گلابی در این مجموعه کاشته می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج احیای باغ سیب را اقدام مهمی در بهبود کیفیت هوای کرج برشمرد و افزود: با برنامه‌ریزی انجام‌شده در حاشیه معابر این باغ نیز دو هزار اصله نهال چنار در حال کاشت است.

عبدالله پور هدف از اجرای عملیات آبیاری قطره‌ای برای نهال‌های کاشته شده را صرفه‌جویی در  مصرف آب دانست و اضافه کرد: عملیات باغبانی شامل هرس، کود دهی، سم‌پاشی و کنترل آفات درختان این باغ از بیماری‌های گیاهی، با دقت و سر موعد طبق تقویم باغبانی آن  انجام می‌شود .

وی همچنین بابیان اینکه کاخ مروارید و باغ سیب میراث تاریخی ماندگاری است که باید برای آیندگان و شهر کرج حفظ شود، افزود: عملیات باغبانی ۲۷ هکتار از فضای سبز کاخ مروارید و ۲۷۰ هکتار از اراضی باغ سیب با پشتوانه نظرات کارشناسان و متخصصان فضای سبز و واحد گیاه‌پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج انجام می‌شود و این نوید را به شهروندان می‌دهیم که در خصوص حفظ و نگهداری این دو  مجموعه ارزشمند، با همکاری نهادهای متولی، تمام تلاش خود را به کار ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =