بحران

سرپرست اداره مطالعات بحران و پدافند غیر عامل شهرداری کرج گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱، تمام مناطق ۱۰ گانه کرج به فضای مناسبی برای ارائه خدمات مناسب در زمان وقوع حوادث مجهز خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی دقیقیان در آغاز مراسم ثبت نام داوطلب واکنش اضطراری محله (دوام) با اشاره به اهمیت خدمات رسانی به حادثه دیدگان در اسرع وقت اظهار کرد: ارائه آموزش‌های شهروندی به داوطلبان و ارتقای سطح دانش و آگاهی آنها، گامی موثر در ارتقای کمیت و کیفیت خدمات رسانی به حادثه دیدگان در ۷۲ ساعت اولیه وقوع حادثه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان آموزش دیده در حقیقت بازوان اجرایی شهرداری در زمان وقوع حوادث و بحران‌ها هستند.

دقیقیان توضیح داد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته و هماهنگی با جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی استان و سازمان آتش نشانی شهرداری کرج، در سال آینده شناسایی شهروندان داوطلب با هدف انجام آموزش‌های شهروندی در حوزه بحران در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: آشنایی با اصول و مبانی مدیریت بحران، آشنایی با اصول و مبانی امداد و کمک‌های اولیه، آشنایی با دوره‌های اطفاء و مهار آتش از سرفصل‌های این دوره‌های آموزشی است.

وی گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها، شناسایی و آموزش شهروندان علاقه مند و تشکیل سازمان‌های مردمی برای ارتقای سطح کمک رسانی در زمان طلایی بعد از وقوع بحران (۷۲ ساعت اولیه) است.

وی ابراز کرد: با این اتفاق شاهد ارتقای کیفیت خدمات رسانی به حادثه دیدگان در زمان بحران و کاهش خسارات جانی و مالی به شهروندان خواهیم بود.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر پنج سوله مدیریت بحران شهرداری در مناطق مختلف شهر فعال است و در سال آینده نیز ساخت ۵ سوله در دستور کار دارد.

دقیقیان توضیح داد: تا پایان سال ۱۴۰۱، تمام مناطق ۱۰ گانه کرج به فضای مناسبی برای ارائه خدمات مناسب در زمان وقوع حوادث مجهز خواهند شد.

نقش مهم شهرداری در مدیریت بحران 

در ادامه این جلسه مدیر کل بحران استانداری البرز هم گفت: نقش شهرداری در مدیریت بحران و ارائه خدمات به شهروندان در زمان وقوع حوادث انکار نشدنی است.

محمدرضا فلاح نژاد افزود: با برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌توان از توانایی شهروندان داوطلب برای خدمات رسانی بهتر در زمان وقوع حوادث استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =