علی رضا رحیمی

نایب رییس شورای شهر کرج خواستار پیگیری ویژه و مکاتبه با مقامات ذیربط در راستای تحویل قسمتی از۳۰۷هکتار زمین ندامتگاه قزلحصار به شهرداری جهت احداث سایت فضای سبز، رفاهی و گردشگری شد.

علیرضا رحیمی  در شست و یکمین جلسه  شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: کرج در سال‌های گذشته میزبان حدود ۱۰ درصد از جمعیت زندانیانِ کشور بوده است که علاوه بر تحمیل آثار و مشکلاتِ مضاعف، به جهت مهاجرتِ خانواده‌های ایشان به استان منجر به ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی، تشدید ساخت و ساز غیرمجاز و بروزِ مسائل خاص فرهنگی و اجتماعی نیز گردیده است.

رحیمی ادامه داد: با عنایت به مکاتبه معاون اول محترم دولت در راستای موافقت با فروش زندان های قزلحصار و رجایی شهر به ترتیب با مساحت ۳۰۷ و ۶۰ هکتار، احتمالاً نیتِ ساخت و ساز در آنها مطرح می شود که در این صورت افزایش بارِ جمعیتی و مهاجرپذیری و اتفاقات حاشیه ای را شاهد خواهیم بود.

این مسئول افزود: با عنایت به اینکه استان البرز و مرکز آن یعنی کرج در بسیاری از شاخصه‌ها و سرانه‌ها در بین استان‌های کشور در آخرین رده ها قرار گرفته، این مسئله نیز ظلم مضاعفی است که تبعات آن در آینده خودنمایی و ظهور خواهد داشت.

به گفته عضو پارلمان مدیریت شهری، هنگامی که در ابتدای دهه ۷۰ طرح خروج پادگان‌های نظامی از تهران مصوب شد، در سال ۸۸ با واگذاری بخشی از پادگان ۳۰۰ هکتاری قلعه مرغی به شهرداری پایتخت با هدف احداث مجتمع رفاهی، تفریحی و فضای سبز موافقت شد که انتظار می رود در خصوص واگذاری زمین ندامتگاه قزلحصار به شهرداری کرج نیز اتفاق مشابهی بیفتد و انتظار داریم تا سرپرست  شهرداری و ریاست شورا در این خصوص مکاتباتی با استاندار محترم و نمایندگان  مردم در مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر کرج عنوان کرد: با عنایت به اینکه مجموعه قزلحصار در محاصره محلات کم برخوردار قرار دارد و در راستای ایجاد سرانه رفاهی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و ارتقای سطح زیست پذیری و از طرفی مجاورت این محل با منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، بی شک تحویل آن به شهرداری می‌تواند از لحاظ ارتقای شهرسازی، سطح شهرنشینی، تقویت رفاه شهری، کارکردهای اجتماعی و رشد سرانه‌ها در منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =