یساولی

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: تا سال ۱۴۰۳ حدود ۲۵۰ نفر از نیروهای عملیاتی این سازمان بازنشسته می‌شوند.

محمد یساولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه در تلاش برای جذب بودجه عمرانی سازمان آتش نشانی برای خرید تجهیزات و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هستیم، اظهار کرد: شرایط خرید تجهیزات، خودرو و البسه آتش نشانی آگهی شده و پس از برگزاری مناقصه، پیمانکاران مشخص و بعد از آن وارد مرحله عقد قرارداد برای جذب بودجه جهت خرید تجهیزات می‌شویم.

تا سال ۱۴۰۳ حدود ۲۵۰ نیروی عملیاتی سازمان بازنشسته می‌شوند

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری کرج با اشاره به برخی محدودیت‌های این سازمان ادامه داد: کمبود نیروی عملیاتی مهمترین دغدغه امروز مدیریت شهری است. طبق برآوردهای صورت گرفته تا سال ۱۴۰۳ حدود ۲۵۰ نفر از نیروهای عملیاتی سازمان بازنشست می‌شوند و اگر عملا برای جذب نیروهای جایگزین به موقع اقدام نشود، خلاء بزرگی در این حوزه ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: ناگفته نماند، سازمان همین حالا هم با کمبود نیروی عملیاتی مواجه است و نسبت به استانداردهای مشخص شده عقب ماندگی دارد که این موضوع فشار بیشتری بر روی نیروهای موجود تحمیل می‌کند.

این مسئول افزود: آتش نشانی جزء حرفه‌های سخت و زیان آور است و هم ذهن و هم جسم نیروها در عملیات‌های اعزامی به شدت درگیر است.

وی ابراز کرد: علی رغم مشکلات موجود، اعزام نیروها در اغلب عملیات‌ها در همان بازه طلایی یعنی کمتر از ۵ دقیقه صورت می‌گیرد.

کرج سه ایستگاه آتش نشانی کم دارد

وی توضیح داد: طبق استانداردها، به ازای هر ۲۵۰۰ نفر در یک شهر باید یک آتش نشان، به ازای هر ۱۷ هزار نفر یک خودروی آتش نشانی و به ازای هر ۵۰هزار نفر باید یک ایستگاه داشته باشیم.

یساولی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی و ۵۶۸ نیروی عملیاتی و ۳۲ ایستگاه عملیاتی در کرج وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سازمان آتش نشانی در بحث تجهیزات به استانداردها نزدیک هستیم، گفت: البته منکر فرسودگی بخشی از خودروها و تجهیزات نیستیم و باید نسبت نوسازی آنها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه با اضافه کردن سه ایستگاه به ایستگاه‌های موجود، به استانداردهای تدوین شده در این بخش می‌رسیم، توضیح داد: با اضافه کردن ۵ خودروی جدید، در این حوزه نیز به استانداردها می‌رسیم.

وی ادامه داد: درکنار این موارد، با اضافه شدن ۱۰۰ نیروی عملیاتی به نیروهای موجود بخشی از عقب ماندگی سازمان در این حوزه برطرف می‌شود.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری کرج گفت: روند آموزش نیروهایی که در سازمان جذب می‌شود جدید حدود دو سال طول می‌کشد و این طور نیست که پس از به کارگیری، نیرو به سرعت بتواند در عملیات‌ها حضور یابد.

روزانه حدود ۱۲۰۰ تماس با ۱۲۵ برقرار می‌شود

یساولی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گلایه از اینکه برخی شهروندان به اهمیت کار آتش نشانان در نجات جان کسانی که در حوادث گرفتار شده اند، واقف نیستند، گفت: برخی با تماس‌های غیرضروری و مزاحمت تلفنی باعث خلل در خدمت رسانی نیروهای آتش نشانی می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: روزانه حدود ۱۲۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار می‌شود که متاسفانه حدود ۷۰ درصد آن مزاحمت تلفنی است.

وی ادامه داد: این مزاحمت‌ها محدود به ساعت خاصی از روز نیست ولی به طور میانگین در ساعاتی که دانش آموزان در مدرسه هستند، مزاحمت‌ها بیشتر است.

وی از شهروندان تقاضا کرد از تماس های غیرضروری با سامانه ۱۲۵ خودداری کنند تا نیروهای آتش نشانی بتوانند امدادرسانی مناسب را برای حادثه دیدگان انجام دهند.

           

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =