شب قدر

شهردار کرج، به اهمیت و تأثیرگذاری کتاب نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: نهج البلاغه از جمله کتبی است که می‌تواند راهگشایی برای ادامه راه‌ایشان توسط پیروان و دوستدارانش باشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی، همزمان با سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) و شب قدر، گفت: جسم حضرت را با شمشیر ظلم و بدخواهی از میان مسلمین بردند اما وجود کتاب گهربار نهج‌البلاغه توانسته است بخشی از ذات پاک‌ایشان، افکار و روحیاتشان را برای ما به جلوه درآورد.

کیانی تأکید کرد: اگرچه نهج‌البلاغه قطره‌ای از دریای معرفت حضرت علی(ع) است اما همین میزان آگاهی از سیره و سلوک‌ایشان به عنوان الگویی بی‌نظیر برای ما شیعیان راهگشا و اثرگذار است.

وی، به برخی خصوصیات و ویژگی‌های امام علی(ع) که در نهج البلاغه مورد توجه قرار گرفته اشاره کرد و ادامه داد: رسم عدالت‌جویی و عدالت‌خواهی علی(ع) رسمی بسیار خوشایند و مناسب برای یک نظام دینی بوده است.

این مسئول گفت: نحوه مدیریت اسلامی و قضاوت‌ایشان به گونه‌ای بود که عدالت را نسبت به همه افراد با هر دین و اعتقاد و جایگاه فراهم می‌کرد.

کیانی افزود: همچنین دلجویی امام اول شیعیان از مردم ستمدیده و فقرا الگویی ارزشمند برای همه بویژه مسئولان است تا بتوانند رویکرد مردم به نظام اسلامی و دین مبین اسلام را تقویت کرده و یا اصلاح کنند.

شهردار کرج، به روحیه مبارزه وایستادگی امام علی(ع) نیز اشاره کرد و اذعان داشت: راُفت با ستمدیدگان در کنارایستادگی و مبارزه با ستمگران، شیوه و منش همیشگی داماد پیامبر(ص) بود و همین روحیه از دست درازی افراد به بیت المال و حقوق مردم بسیار کاسته بود.

شهردار کرج، بر لزوم مطالعه نهج البلاغه و تحقیق درباره آن تأکید و بیان کرد: به طور قطع هر کس به میزان معرفت و ظرف وجودی خویش از دریای بیکران خصوصیات و اخلاقیات امام بهره‌مند خواهد شد ولیکن مطالعه آن برای هیچ کس با هیچ دین و اعتقادی بی‌اثر نخواهد بود.

منتشر شده در تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =