علی (ع)

علی(ع) همان کسی است که از ابتدای بعثت پیامبر اکرم(ص) از جان شیرینش گذشت و تا آخرین نفس پای قرار عاشقی‌اش با خالق یکتا و الگوی بزرگ زندگی‌اش، حضرت محمد مصطفی(ص) ‌ایستاد.

پایگاه خبری کرج امروز؛ رد خونی مقدس بر تیغ تیز ابن ملجم، نشسته است. شمشیر برّان، شرمسار از کرده‌ی خود به گوشه‌ای افتاده اما... صاحب شمشیر همچنان در غفلت و بی‌خبری‌ست؛ بی‌خبر از شأن و بلندای نام مردی که فرقش را به خیالی شوم و افکاری پلید، شکافته است.

علی(ع) همان کسی که دیوار کعبه به یمن ولادتش شکافت و حالا با شکافته شدن فرقش، قلب و روح مردمان بسیاری شکسته و لبریز شده است.

چقدر غمناک است بسته شدن چشمان مردی که اُسوه عدالت است؛ که می‌رود تا جهانی را در حسرت اعتدال و عدالت باقی بگذارد. چقدر تأسف‌بار است خداحافظی با جسم کسی که دنیا نظیرش را نخواهد دید؛ اویی که حق را پیوسته در نظر داشت و زمامداری و حکومت قدر موی بینی بزی هم برایش ارزشمند نبود.

دردناک است گذشتن از امامی که ماندن در مقام و جایگاهش، او را به روا داشتن ظلم و عدم رعایت انصاف و عدالت وسوسه نکرد. علی(ع) همان کسی است که از ابتدای بعثت پیامبر اکرم(ص) از جان شیرینش گذشت و تا آخرین نفس پای قرار عاشقی‌اش با خالق یکتا و الگوی بزرگ زندگی‌اش حضرت محمد مصطفی(ص) ‌ایستاد.

امشب او می‌رود، می‌رود تا از جهانی دیگر نظاره کند بر مردمانی که مدعی دینداری و خداپرستی‌اند. می‌رود تا بداند به راستی چه کسی رهرو راستین اوست تا ایمان و عدالت را به هم آمیخته، به انصاف و حق رای می‌دهد. چه آنکه حاکم است و قاضی و داور، چه آنکه کارگری ساده است و پیشه‌وری بی‌آلایش...

شهادت حضرت علی (ع) بر همه مسلمانان تسلیت باد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =