تله های رنگی رول های زرد کنترل آفات

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: با استفاده از تله‌های رنگی، آفات درختان کنترل می‌شود.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: یکی از عوامل مکانیکی مؤثر در کاهش جمعیت آفات در چهار چوب مبارزه تلفیقی آفات و بیماری‌ها، استفاده از تله های رنگی چسبنده می‌باشد که سازمان با استفاده از این نوارها اقدام به اجرای یک روش کنترل مکانیکی آفات کرده است و حشرات به این رول‌های زرد رنگ عکس العمل نشان داده و جذب آن می‌شوند.


وی افزود: به طور کلی استفاده از رول‌های بیولوژیک و چسبناک زرد رنگ یکی از ایمن‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های مبارزه با آفات می‌باشد به نحوی که این تله‌های چسبنده دارای طول موج خاصی بوده و جهت کاستن از آفات و حشراتِ مضر استفاده می‌شود.


عاقلی بیان داشت: نحوه عملکرد کارت زرد چسبدار به گونه‌ای است که این تله‌ها با طول موج رنگی که ایجاد می‌کنند حشرات را به سمت خود جلب کرده و موجب چسبیده شدن آفت به سطح کارت می‌شوند و پس از جذب آفات به روی کارت و نوارهای چسبنده امکان جدا شدن آن‌ها وجود ندارد و به همین دلیل آفات از بین ‌می‌روند.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: از این کارت‌های زرد چسبنده برای کنترل آفاتی نظیر سفید بالک‌ها، شته‌ها، سوسک برگ خوار نارون و...  استفاده می‌شود که در این روش بدون کمترین استفاده‌ از سموم شیمیایی، حشره پس از برخورد با این نوارها به آن‌ چسبیده و بدون تحرک از بین می‌رود و از سوی دیگر با بکارگیری تعداد محدودی از کارت‌ها و نوارهای زرد می‌توان بسیاری از آفات را نیزردیابی کرد.


عاقلی در پایان اضافه کرد هدف از اجرای این طرح گام برداشتن در راستای استفاده کمتر از سموم شیمیایی و در پی آن کاهش آسیب‌های زیست محیطی با بهره‌گیری از روش‌های غیرشیمیایی، بیولوژیک و تلفیقی در فضای سبز شهری می‌باشد.

کنترل آفات درختان کرج با نصب تله‌های رنگی انجام می‌شود

کنترل آفات درختان کرج با نصب تله‌های رنگی انجام می‌شود

کنترل آفات درختان کرج با نصب تله‌های رنگی انجام می‌شود

کنترل آفات درختان کرج با نصب تله‌های رنگی انجام می‌شود



منتشر شده در تاریخ ۸ خردادماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =