عباس سعیدی کیا

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: با وجود برخی موانع، امکان اجرای پیاده راه در تمامی معابری که توسط مشاور پیشنهاد داده شده وجود ندارد بنابراین تنها معابری در طرح تفصیلی آتی گنجانده می‌شوند که پس از بررسی نهایی، ظرفیت کامل تبدیل به پیاده راه را دارند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا در کارگروه بررسی طرح تفصیلی آتی کرج که با حضور عمار ایزدیار نایب رئیس، سید مرتضی اعتصامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی، مسعود محمدی رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج و سایر مدیران و کارشناسان مربوطه برگزار شد، با اشاره به اینکه رویکرد پیاده‌محوری و شهرهای انسان‌محور چندسالی است که در راستای اجرای سیاست‌های کاهش آلودگی هوا و ترغیب مردم به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و به طور کل دست‌یابی به شهرهای پاک مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در طرح تفصیلی آتی، رویکرد پیاده محوری در اولویت قرار گرفته و در حال بررسی ظرفیت معابری هستیم که قابلیت تبدیل به پیاده راه را دارند.


وی ادامه داد: با وجود برخی موانع، امکان اجرای پیاده راه در تمامی معابری که توسط مشاور پیشنهاد داده شده وجود ندارد بنابراین تنها معابری در طرح تفصیلی آتی گنجانده می‌شوند که پس از بررسی نهایی، ظرفیت کامل تبدیل به پیاده راه را دارند.


وی توضیح داد: قرار شده ظرف روزهای آینده اعضای کارگروه بررسی طرح تفصیلی آتی کرج از معابری که امکان تبدیل به پیاده راه را دارند بازدید میدانی داشته باشند تا ظرفیت واقعی معابر مد نظر که برخی از آن‌ها متصرفانی دارند بررسی و از میان آن‌ها بهترین گزینه‌ها برای اجرای طرح مورد نظر انتخاب شود.


وی با اشاره به اینکه هدف اصلی مدیریت شهری از ایجاد پیاده راه تبدیل نقاط مختلف شهر به محیط‌هایی با زیست پذیرتربالا برای شهروندان است، گفت: پیاده راه‌ها علاوه بر افزایش زیبایی بصری شهر، تغییر عادات شهروندی و ارتقای فرهنگ شهرنشینی را به دنبال دارد.


این مسئول اضافه کرد: واقعیت این است هر چقدر معابر و خیابان‌های شهر تعریض شود به همان نسبت میزان استفاده از خودروهای شخصی افزایش پیدا می‌کند و چون فرهنگ استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی هم آن طور که باید و شاید در میان شهروندان نهادینه نشده، توسعه و تعریض معابر نتیجه‌ای جز ترافیک بیشتر و افزایش آلودگی هوا را در پی ندارد.


معاون شهرسازی شهرداری کرج با اشاره به ویژگی‌های معابری که ظرفیت تبدیل به پیاده راه را دارند، گفت: پس از انجام امکان‌سنجی لازم در میان گزینه‌های مختلف، باید در نظر داشت حجم تردد پیاده‌ها در محورهای موردنظر قابل قبول است و تبدیل آن به پیاده راه مشکلی برای مالکان و اصناف فعال در آن محدوده ایجاد نکند و در نهایت معابر انتخاب شده جزئی از شریان‌های حیاتی شبکه حمل‌ونقل شهری نباشند.

منتشر شده در تاریخ ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =