بند ت

قائم مقام شهردار کرج گفت: با وجود ظرفیت قانونی و محدودیت زمانی در اجرای بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه کشور، مدیران با استفاده از دستورالعمل‌ها و فرآیندهای تعریف شده از فرصت باقیمانده بهترین بهره را ببرند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ افراسیاب شجاعی در سیزدهمین جلسه کمیته تخصصی بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور که با حضور معاونین و مدیران کل ستادی عضو کمیته و مدیران مناطق ۱۰‌گانه شهرداری کرج برگزار شد؛ با بیان اینکه طی جلسات مستمر، در خصوص اجرای این بنداز قانون برنامه و راهکار ارائه شده، ابراز کرد: داشتن راهبرد مشخص سبب برنامه‌ریزی درست و ایجاد نقشه راهی مطمئن برای مدیران مناطق جهت پیشبرد برنامه‌ها در این خصوص است.

شجاعی اجرای قانون بند “ت” تبصره ۶ در سال جاری را از برنامه های مهم در شهرداری تلقی کرد و گفت: با وجود این ظرفیت قانونی و محدودیت زمانی، مدیران مناطق ۱۰‌گانه شهرداری کرج از فرصت باقیمانده جهت بررسی پرونده‌ها که تا پایان شهریور ماه است، حداکثر بهره را ببرند.

قائم مقام شهردار کرج در ادامه بیان کرد: طی جلسات گذشته و بنا به درخواست مدیران در خصوص فرآیند اجرای این بنداز قانون و به منظور سرعت بخشی به امور، فرآیند اجرایی بازبینی و به مدیران مناطق ابلاغ شده است.

شجاعی با اشاره به تسهیل در فراِیند اجرا و مدت زمان باقی‌مانده گفت: رسیدگی به پرونده‌ها با سرعت مطلوبی در حال انجام است و مالکانی که مشول اجرای این بند از قانون هستند این موضوع را در نظر گرفته باشند که رسیدگی به پرونده فقط تا پایان شهریور ماه صورت خواهد گرفت.

این مسئول با تأکید بر اطلاع‌رسانی مؤثرتر به مالکان در خصوص مدت زمان باقیمانده در اجرای این بند از قانون گفت: با توجه به متن قانون و نیز الزام شهرداری جهت اجرای آراء صادره از کمیسیون ماده صد، شهرداری مکلف است تا نسبت به اعمال قانون با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار اقدام کنند.

شایان ذکر است بند (ت) تبصره۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در خصوص املاکی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ رای قلع و قمع در کمیسیون ماده صد در خصوص آن صادر و قطعی شده و مالکان می‌توانند به شرط وجود استحکام بنا و رعایت اصول سه‌گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی با پرداخت یکجای عوارض صدور پروانه و جریمه به نرخ روز (نه زمان تخلف) تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰، اقدام کنند و در این صورت از اجرای آرا تخریب بنا خودداری خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =