1

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از انتشار فراخوان انتخاب پیمانکار اجرای طرح خط ویژه اتوبوس تندرو خبر داد.

 فرزین فرشاد در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز؛ ‌ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: پس از بررسی‌های فنی صورت گرفته، تهیه نقشه‌های اجرایی خط ویژه اتوبوس تندرو که در مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر کرج پیش‌بینی و تصویب شده همچنین طی کردن مراحل قانونی در مراجع ذیصلاح، فراخوان انتخاب پیمانکار اجرای خط ویژه اتوبوس تندرو شهر کرج، منتشر شد.

وی تصریح کرد: نخستین خط ویژه اتوبوس تندرو شهر کرج که پایانه شهید سلطانی را به پایانه حصارک متصل می‌سازد، به طول حدودی ۳۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت و متشکل از ۳۹‌ ایستگاه با تجمیع و ساماندهی خطوط اتوبوس‌های عادی در خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران، ظرفیت جابجایی هزار و ۲۰۰ نفر را خواهد داشت.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، اجرای این طرح در کنار سایر راهکارهای علمی و ترافیکی موجب کاهش استفاده شهروندان از خودرو شخصی و تسهیل در تردد شهروندان و نهایتاً کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت می‌شود.

فرشاد با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته عملیات اجرایی این خط در تابستان سال جاری آغاز می‌شود، گفت: در طراحی‌های صورت گرفته تلاش شده اجرای خط ویژه با کمترین تداخل و تأثیر بر تردد خودروهای شخصی صورت پذیرد؛ با این وجود پس از بهره‌برداری از طرح با افزایش ظرفیت حمل ونقل عمومی، در بخش‌هایی از مسیر از سطح تخصیص یافته به خودرو شخصی کاسته خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همخوانی با اتوبوس‌های جدید و وضع موجود، کنترل هوشمند تردد ورود به خط، سامانه اخذ کرایه هوشمند و طراحی جدید ایستگاه‌ها از ویژگی‌های منحصر به فرد این خط است.

منتشر شده در تاریخ ۶ تیر ماه ۱۴۰۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =