عید غدیر

شهردار کرج گفت: روزی که پیامبر اکرم(ص) دستان دوست، برادر، ولی و وصی خود را بالا گرفت تا به همگان معرفی کند در واقع آزمونی بزرگ برای پیروان ایشان بود.

مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، ضمن تبریک فرا رسیدن یکی از بزرگترین و ارزنده ترین اعیاد مسلمانان اظهار کرد: این آزمون برای آنانی بود که مدعی پیروی و اطاعت از ایشان بودند، اما بسیاری از آنها در عمل ولایت علی(ع) را که اساسی ترین و جدی ترین توصیه حضرت محمد(ص) پیش از رحلت بود نپذیرفته و در آزمون ولایت پذیری رفوزه شدند.

مهرداد کیانی ادامه داد: آنچنان که پیامبر(ص) اعلام کرد "هر کس من مولای اویم از این پس علی(ع) مولای اوست" انتظار می رفت مسلمانان و پیروان ایشان، بدون کوچکترین تردید و ابهام ولایت امام علی(ع) را بپذیرند اما حسد، کینه و خودبزرگ بینی باعث شد بسیاری از این مهمترین و اساسی ترین دستور پیامبر اکرم(ص) سر باز زده و مسیری که ایشان برای دین مبین اسلام تعیین کرده بود، تغییر دهند.

کیانی با بیان اینکه این کُرنش زمینه اختلاف و آسیب بسیار زیادی را بین مسلمانان فراهم کرد، ادامه داد: چنان‌چه پیروان با اطاعت محض از پیامبر، به وصیت آشکار ایشان عمل می‌کردند به طور حتم قدرت و فراگیری دین مبین اسلام در جهان بسیار بیشتر می‌شد لیکن این مرحله آزمونی از سوی پروردگار برای تشخیص مدعیان دینمداری و مسلمانان واقعی بود.

وی تصریح کرد: این آزمون امروز نیز برای ما ادامه دارد تا بدانیم ولایت پذیران حقیقی چه کسانی هستند و چه کسانی تنها داعیه ولایت‌مداری دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: عید غدیر فرصت مغتنمی برای بازنگری در رفتار و گفتار و افکارمان است، زمانی که باید بسنجیم تا چه اندازه بین این اجزا هماهنگی و همسویی ایجاد کرده‌ایم.

وی، با تبریک مجدد این روز به تمامی مسلمانان بویژه شهروندان کرجی، به برنامه‌های شهرداری برای گرامی‌داشت این روز اشاره کرد.

کیانی اذعان کرد: با توجه به اینکه یادآوری عظمت و جایگاه این عید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ لذا شهرداری کرج کوشیده است با اجرای جشن‌های متنوع و برنامه‌های فرهنگی متعدد، خاطره خوشی را از این عید در ذهن همشهریان به جا بگذارد که از جمله آنها برگزاری ۱۱۰ جشن محله‌ای و تعدادی جشن بزرگ در مراکز عمومی شهر از جمله مصلای بزرگ امام خمینی(ره) است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =