1

معاون محیط زیست و خدمات شهر شهرداری کرج از اجرای طرح پویش عمومی آموزش تفکیک پسماندها و رعایت اصول بهداشت شهری به منظورکاهش تولید و تفکیک زباله خبرداد.

حشمت اله عزیزی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم شهرداری در جهت افزایش احساس تعلق خاطر شهروندان و جلب مشارکت مردم در اداره امور شهر، اجرای برنامه‌های مختلف آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی و... است.


عزیزی گفت: در این راستا معاونت محیط زیست و خدمات شهر شهرداری کرج نسبت به اجرای طرح پویش عمومی آموزش تفکیک پسماندها و رعایت اصول بهداشت شهری به‌صورت گسترده در سطح مناطق ۱۰گانه اقدام کرده است.


وی عنوان کرد: این معاونت با نگاه عمیق و بررسی فعالیت‌های انجام شده و با توجه به آمارهای موجود، روش و متدلوژی تغییر رفتار شهروندان در خصوص مقوله زباله و پسماند را در سه فاز استراتژیک طراحی کرده تا بتوان با تکمیل حلقه‌های مفقوده ارتباطی و تعاملی بین شهر و شهروندان و شهرداری، تأثیر مستقیمی بر این مضوع و تغییر شهروندان داشته باشد.


معاون محیط ریست و خدمات شهر شهرداری کرج بیان کرد: مسیر پروژه طرح «آشغال‌های زندگیتو بشناس» در سه فازباستراتژیک و عملیاتی انجام گرفته که فاز اول آن تحقیق و تحلیل نظر سنجی، مطالعه و بررسی دقیق نگاه و نیاز شهروندان و همچنین نوع مطالبات و انتظارات شهروندی است که شامل تحقیقات، ممیزی و آسیب‌شناسی موضوع زباله و پسماند در شهر کرج از نگاه شهروندان و مسئولان و پیمانکاران خواهد بود.


وی گفت: در فاز دو که شامل تدوین و طراحی است، پس از نظر سنجی طراحی استراتژی‌ها، راهکارها و کمپین‌ها با موضوع پسماند و زباله در شهر کرج آغاز می‌شود و با تحلیل توان و منابع رسانه‌ای موجود شهرداری، کمپین‌های تبلیغاتی تدوین می‌شود.


گفتنی است در فاز سه که شامل تولید، ساخت، تأمین است، پس از تدوین کمپین‌ها و با توجه به توالی و تعاقب اجرایی کمپین‌ها در مدت زمان فشرده عملیاتی، تولید محتوای خلاق اعم از محتوای گرافیکی، صوتی و ویدیویی باید قبل از اجرای تمام کمپین‌ها انجام شود.

منتشر شده در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =